Companii

Michael Whitney, Bunge: Am cumparat uleiurile Agricover pentru pozitia puternica a brandurilor

Michael Whitney, Bunge: Am cumparat uleiurile Agricover pentru pozitia puternica a brandurilor

Michael Whitney, directorul general al Bunge Romania: Nu vom vinde fabrica de la Buzau deoarece este o locatie cheie. In prezent avem fabrici in nordul si vestul tarii (la Iasi si Oradea - n.r.), iar prin noua achizitie vom putea acoperi si partea de est.

20.03.2007, 15:01 144

Bunge Romania, cel mai mare jucator de pe piata uleiurilor vegetale, care a achizitionat recent divizia de ulei a companiei Agricover, isi va majora cota de piata pana la 40% dupa integrarea operatiunilor Agricover, spune Michael Whitney, directorul general al Bunge Romania.
"Am cumparat divizia de ulei a companiei Agricover din doua motive. In primul rand pentru ca ne-a placut modul in care compania s-a dezvoltat in ultimii ani, iar in al doilea rand pentru ca brandurile detineau pozitii puternice in piata", a declarat Michael Whitney, directorul general al Bunge Romania.
Divizia de ulei a companiei Agricover cuprinde cinci branduri, Ulvex, Soreanca, Rumen, Universal si Mythos, primele doua insumand aproximativ 10,3% din piata, potrivit declaratiilor lui Ovidiu Chiscan, directorul general al Agricover.
"Eram lideri de piata si inainte de aceasta achizitie, dar detinerea diviziei de ulei a Agricover va duce clar la o crestere a cotei noastre de piata", a explicat directorul general al Bunge. Potrivit unor estimari oferite de Whitney, Bunge detinea aproximativ 30% din piata uleiurilor vegetale inainte de achizitia diviziei Agricover. Astfel, prin aceasta preluare, Bunge va ajunge sa detina mai mult de 40% din piata locala. "Nu vom vinde fabrica de la Buzau deoarece este o locatie cheie. In prezent avem fabrici in nordul si vestul tarii (la Iasi si Oradea - n.r.), iar prin noua achizitie vom putea acoperi si partea de est", a explicat Whitney.
Directorul general al Bunge a mai declarat ca intioneaza sa faca unele investitii minore in fabrica de la Buzau, care vor fi directionate spre modernizarea centrului de productie, dar nu a dorit sa dezvaluie suma care va fi investita.
Grupul american Bunge detinea in 2005 trei fabrici de ulei, Interoil Oradea, Unirea Iasi si Muntenia Bucuresti, care au inregistrat afaceri cumulate de 106 mil. euro si pierderi de 13,3 mil. euro. Din totalul pierderilor, 7,7 mil. de euro au apartinut fabricii din Capitala.
In urma rezultatelor slabe inregistrate, aceasta a fost inchisa la sfarsitul anului 2005, productia a fost relocata la centrele detinute de Bunge la Iasi si Oradea, iar terenul de sase hectare pe care era situata fabrica a fost vandut anul trecut unui grup de dezvoltatori spanioli, in urma unei tranzactii de 29 mil. de euro.
Whitney nu a dorit sa ofere informatii privind valoarea tranzactiei dintre Bunge si Agricover, insa surse din piata estimeaza ca aceasta ar putea fi in jurul a 8-10 milioane de euro.
Directorul general al Bunge Romania a precizat insa ca aceasta colaborare intre Bunge si Agricover nu se va rezuma doar la achizitia diviziei de ulei din Buzau.
"Intentionam sa mai colaboram cu Agricover pe viitor deoarece dorim sa ne dezvoltam si pe segmentul de agribusiness", a explicat Whitney.
In urma vanzarii diviziei de ulei, reprezentantii Agricover au declarat ca vor iesi de pe piata uleiurilor vegetale, urmand sa isi concentreze afacerile strict pe segmentul de agribusiness, compania detinand in prezent o retea de baze si silozuri cu o capacitate totala de 700.000 de tone in judetele Braila, Buzau, Ialomita, Calarasi, Teleorman, Arges si Dolj. Grupul mai detine de asemenea o divizie specializata pe productia de seminte, o divizie de cereale si produse oleaginoase si o divizie de distributie prin intermediul firmei Suntory, companie recent preluata de grup. Strategia de dezvoltare a grupului in domeniul de agribusiness este sa devina cel mai important integrator din sud-estul Europei in urmatorii trei ani.
In ultimii ani majoritatea companiilor de pe piata uleiurilor au raportat profituri reduse in ciuda faptului ca volumele livrate pe piata au fost mai mari decat in anii precedenti. Acesta este motivul pentru care principalii producatori de ulei din piata locala si-au reorientat businessul spre productia de biodiesel sau spre segmentul de agribusiness.
Prima companie care a inceput productia de biodiesel pe piata locala a fost Ultex Tandarei, detinuta de omul de afaceri Vasile Nitescu. Aceasta produce de anul trecut biodiesel sub brandul Biodil. Tot anul trecut, Ulerom, una dintre companiile membre ale grupului Racova, detinut de omul de afaceri Adrian Porumboiu, a inceput productia de biodiesel in cadrul fabricii pe care o detine la Vaslui.
Peter Tagge, directorul general al companiei Expur Urziceni, a declarat de asemenea ca recent a demarat constructia unei fabrici de biodiesel in Slobozia si estimeaza ca noul centru de productie va deveni operational la sfarsitul anului 2007.
Potrivit normelor europene, in 2007 biocombustibilul ar trebui sa reprezinte 2% din consumul total din Romania (230.000 de tone), iar pana in 2020 sa ajunga la 20% din consumul de combustibil.
Piata uleiului este estimata la aproximativ 250.000 de tone de ulei anual, cu o valoare de peste 200 de milioane de euro. Cei mai importanti jucatori de pe piata sunt grupurile americane Bunge si Cargill, precum si companiile romanesti Argus Constanta, Expur Urziceni, Ultex Tandarei sau Prutul Galati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO