Companii

Michelin: Piata anvelopelor creste cu 8%, de patru ori mai mult decat in Vest

28.02.2008, 20:30 62

Piata anvelopelor, estimata anul trecut la aproximativ 2,2 milioane de unitati, va creste in acest an cu pana la 8%, urmand sa ajunga la aproape 2,4 milioane de unitati, potrivit reprezentantilor grupului Michelin, care detine doua fabrici de anvelope in Romania.
"Romania va cunoaste si in acest an o crestere similara cu cea din 2007, situata intre 5 si 8%, pondere comuna pentru piata centrala si est europeana, din care face parte. Speram ca aceasta crestere sa se mentina si in urmatorii 3-4 ani", a declarat Olivier Vialle, directorul de marketing al Michelin Europa.
Comparativ cu pietele vest-europene, media cresterii inregistrata in Romania si pietele vecine este de pana la de patru ori mai mare, fiind impulsionata in primul rand de cresterea pietei auto cu o medie de 25% in ultimii patru ani.
In 2007 piata automobilelor din Romania s-a apreciat cu 23,1%, ajungand la mai mult de 315.000 de unitati.
Aceste automobile, intrate in circulatie cu 4-5 ani in urma, au intrat deja in ciclul de inlocuire a consumabilelor, constituind o baza importanta pentru retailerii de anvelope.
"In Europa de Vest piata creste cu maximum 2% sau chiar stagneaza in unele tari, datorita faptului ca piata auto descreste, iar populatia foloseste din ce in ce mai mult mijloacele de transport in comun", a spus Vialle.
Din totalul celor 2,2 milioane de anvelope comercializate anul trecut in Romania, circa 1,2 milioane de unitati au fost anvelope din segmentul de buget, 300.000 de unitati pentru segmentul mediu si 400.000 de unitati pe segmentul premium. Completarea pana la 2,2 milioane de unitati este realizata de importurile de anvelope uzate sau reconditionate.
In functie de pretul mediu pe fiecare segment, valoarea pietei de inlocuire ajunge la peste 400 mil. euro.
In sectorul productiei de anvelope mai activeaza din 1997 grupul german Continental, care detine o fabrica la Timisoara, si grupul italian Pirelli, care a investit peste 200 mil. euro intr-un centru de productie la Slatina. Cele doua fabrici detinute de Michelin in Romania, de la Floresti si Zalau, au inregistrat afaceri de 264 mil. euro in 2006. Reprezentantii grupului francez nu au oferit informatii privind rezultatele financiare de anul trecut.
"Segmentul premium va cunoaste in urmatoarea perioada cea mai mare crestere, in urma orientarii consumatorilor catre produse mai inalte calitativ. Totusi, segmentul premium nu-l va depasi prea curand pe cel de buget", a spus Vialle. Michelin produce in Romania, in cadrul fabricii de la Floresti, atat anevlope premium, cat si pentru segmentul mediu de pret. Cea mai mare parte a productiei, sub brandurile Michelin, BFGoodrich si Kleber, este exportata, in timp ce pentru Romania sunt produse anvelope Kormoran, care echipeaza automobilele Logan produse la Mioveni.
Chiar daca Romania si piata est-europeana inregistreaza ritmuri de crestere generale mult mai mari decat pietele vestice, segmentul premium nu aduce inca producatorilor mondiali vanzarile inregistrate pe pietele din SUA sau Europa de Vest. Un exemplu este regasit in cazul anvelopei de segment premium Michelin Energy Saver. "Aproximativ 70% din totalul productiei pentru acest tip de anvelopa sunt destinate pietelor din vest, cu o putere de cumparare mai mare, in timp ce restul va merge catre pietele emergente", a spus Vialle.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO