Companii

Mini-sportivitate pentru trafic urban

Mini-sportivitate pentru trafic urban

Click pentru imaginea marita

02.04.2008, 14:35 21

Alaturi de VW care a relansat Beetle si MINI, Fiat si-a completat gama modelelor destinate traficului urban cu noul 500, remake al modelului din anii '50.
Fiat 500 a fost lansat ca una dintre cele mai configurabile automobile din segmentul mini, ajungand la peste 500.000 de versiuni.
Platforma lui Fiat 500 a fost dezvoltata in colaborare cu Ford Motor Company si va fi utilizata si pentru generatia viitoare a modelului Ford Ka.
Cu o lungime de 3,55 m, o latime de 1,65 m si o inaltime de 1,49 m, noul 500 se incadreaza in limitele clasei mini, fiind chiar cu 15 cm mai scurt decat MINI One. Portbagajul de 189 de litri chiar daca pare mic la prima vedere, poate transporta fara probleme cumparaturile la hypermarket de la sfarsit de saptamana.
Interiorul este suficient de spatios pentru a gazdui chiar si patru adulti. Insa cei care stau in spate, pentru a avea o calatorie ceva mai confortabila trebuie sa aiba neaparat sub 1,80 m, altfel vor lovi cu capul partea superioara a plafonului.
In fata, pentru a crea mai mult spatiu, schimbatorul a fost mutat dintre scaune, la baza consolei, tendinta regasita la tot mai multe automobile, inclusiv la noua Toyota Auris, modelul de segment compact al constructorului japonez.
Ergonomia habitaclului se inscrie in limite normale, majoritatea comenzilor fiind amplasate la indemana. Un element diferit fata de majoritatea modelelor de pe piata il reprezinta amplasarea butoanelor pentru geamurile electrice pe consola centrala, idee pe care o regasim si la Dacia Logan.
Modelul testat era echipat cu motorul pe benzina de 1,4 litri si 100 CP care respecta normele Euro 5, astfel valoarea viitoarei taxe de poluare fiind zero.
Dezavantajul il reprezinta pozitionarea puterii motorului. Pentru ca acesta sa-si "arate" cei 100 CP, trebuie dus in plaja superioara de turatii, de peste 3.000 rpm.
Cu toate ca este o masina destinata cu precadere traficului urban, Fiat 500 ofera o stabilitate buna si la viteze de peste 120 km/h, directia fiind suficient de precisa.
Suspensia reprezinta un compromis intre confort si sport, masina fiind stabila pe viraje, in timp ce majoritatea denivelarilor sunt absorbite fara socuri prea mari.
Modelul testat dispunea de echiparea de top, Sport, care include printre altele sistem Blue&Me cu port USB pentru conectare la MP3 Player si jante din aliaj de 15 inchi.
Potrivit oficialilor AutoItalia, importatorul Fiat pe piata locala, vanzarile noului model vor fi in 2008 de peste 250 de unitati. Timpul de livrare pentru noul 500 va fi de aproximativ doua luni in cazul modelelor personalizate de catre client.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO