Companii

MOL a incheiat anul trecut sub estimari

04.04.2007, 17:58 10

MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a inregistrat anul trecut pe piata locala o cifra de afaceri de 524 de milioane de euro, in crestere cu 25% comparativ cu anul 2005, dar sub estimarile initiale inaintate de grup, care indicau un nivel al afacerilor de 600 de milioane de euro pentru anul 2006.
Reprezentantii companiei nu au indicat nivelul profitului net inregistrat de MOL Romania.
Aprecierea afacerilor MOL de anul trecut a avut loc pe fondul integrarii businessului Shell preluat in anul 2004.
Cota de piata a companiei a ajuns anul trecut la 14,4%, iar pe termen mediu MOL Romania intentioneaza sa detina o cota de aproximativ 20% din piata de profil. Potrivit propriilor estimari, MOL Romania este al doilea jucator de pe piata de profil romaneasca in ceea ce priveste volumul de vanzari de carburant in retail. Vanzarile de combustibil au crescut cu 26,3% in 2006 fata de anul anterior, ca rezultat al extinderii retelei si cresterii cu 13% a volumului de vanzari pe site. In ceea ce priveste vanzarile de bunuri de larg consum din benzinarii, acestea au avut un ritm de crestere de 24,4% comparativ cu 2005.
"Intentionam sa extindem reteaua pentru a putea satisface tot mai multi clienti, din tot mai multe centre urbane mici si mijlocii, deoarece suntem deja prezenti in orasele mari. Anul acesta, prin investitii de 12 milioane de euro, MOL isi va extinde reteaua prin investitii greenfield si achizitii brownfield - 8 noi statii vor fi deschise in zone in care nu am avut o acoperire optima pana acum. Pana la finalul anului vom avea 129 de benzinarii in toata tara", a declarat Zsolt Szalay, CEO al MOL Romania.
La nivel de piata, reprezentantul MOL a declarat ca este posibil ca in Romania sa inceapa sa fie prezent un fenomen extrem de extins la nivelul Uniunii Europene: intrarea hipermarketurilor pe piata de retail a produselor petroliere.
"Posibilii noi jucatori pe aceasta piata vor fi lanturi de hipermarketuri precum Auchan, Carrefour, Metro sau Tesco. Marjele de retail practicate de aceste grupuri pe segmentul retailului de carburanti sunt nule, singurul scop pentru care hipermarketurile sunt dispuse sa investeasca in aceasta directie fiind cresterea fluxului de clienti", a mai precizat Szalay.
La nivel european, piata franceza este cea mai vizata de acest fenomen al hipermarketurilor, care au ajuns sa detina o cota de 35-40% din retailul de carburanti. In Ungaria, hipermarketurile detin circa 20% din piata de profil.
In Romania, singura benzinarie care activeaza in incinta unui hipermarket este cea operata de Carrefour, in cadrul parcului comercial Militari din Bucuresti. Benzinaria functioneaza din 2002 si, potrivit reprezentantilor Carrefour, aceasta este inca in perioada de testare. Dupa finalizarea acestei perioade, se va lua decizia daca se vor continua sau nu investitiile in aceasta directie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO