Companii

MOL isi va dubla reteaua de benzinarii pana in 2010

27.04.2007, 17:36 12

Grupul petrolier ungar MOL intentioneaza sa-si dubleze pana in 2010 reteua de benzinarii detinuta in Romania, fiind dispus sa investeasca peste "cateva sute de milioane de dolari" pentru atingerea acestui scop. In prezent, operatorul ungar detine 121 de benzinarii pe piata locala.
"Romania este a treia piata ca marime pe care activam, dupa Ungaria si Slovacia, si inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere. Pana in 2010 vrem sa ne dublam prezenta pe piata romaneasca, iar acest lucru va presupune investitii de cateva sute de milioane de dolari", a declarat Laszlo Geszti, vicepresedinte executiv, responsabil de activitatea de retail din cadrul grupului MOL.
Pe piata ungara, MOL are o retea de 360 de benzinarii, iar pe cea din Slovacia grupul detine un numar de 210 benzinarii. Tinta MOL este obtinerea unui numar de 1.500 de benzinarii pe plan international pana in 2010.
Geszti a declarat ca dublarea retelei nu necesita si o capacitate proprie de rafinare in Romania, alimentarea statiilor din benzinarii realizandu-se prin intermediul activitatilor de trading pe care grupul le deruleaza.
"Nu credem ca avem nevoie si de o rafinarie. Oricum, acum pe piata romaneasca nu exista o astfel de capacitate disponibila. Pe termen lung, daca va exista o astfel de oportunitate, o vom analiza", a declarat Gyorgy Mosonyi, CEO al grupului MOL.
Pe zona de explorare si productie, reprezentantii grupului au declarat ca singura modalitate prin care vor aborda piata locala este asocierea cu marii jucatori de genul Petrom, si nu prin intermediul unor proiecte proprii, potrivit vicepresedintelui grupului, responsabil de activitatea de explorare si productie, Zoltan Aldott.
Filiala locala a grupului, MOL Romania, a obtinut anul trecut un profit net de 6 milioane de euro, de peste doua ori mai mare decat cel inregistrat in 2005. Cifra de afaceri a MOL Romania a ajuns la o valoare de 524,42 milioane de euro, in crestere cu 25% comparativ cu 2005.
"Ceea ce a stat la baza cresterii de anul trecut a fost finalizarea integrarii retelei Shell. Acest lucru ne-a permis sa fim prezenti si in arii neacoperite inainte", a declarat Zsolt Szalay, CEO al MOL Romania. MOL a preluat reteaua Shell in doua etape, tranzactia fiind finalizata in 2004. Prin intermediul acesteia, MOL a preluat 82 de benzinarii.
Pentru anul acesta, reprezentantii companiei estimeaza rezultate comparabile cu cele inregistrate anul trecut.
Reprezentantii companiei au anuntat investitii de 23 de milioane de euro pentru 2007 si 2008. Anul acesta, prin investitii de 12 milioane de euro, MOL isi va extinde reteaua prin investitii greenfield si achizitii brownfield cu 8 statii in zone in care reteaua nu a avut acoperire optima pana acum. Pentru 2008, compania estimeaza investitii de minimum 11 milioane de euro in deschiderea a cel putin 7 noi statii.
Pe segmentul de lubrifianti, cota de piata a MOL in Romania a crescut de la 4,6% in 2004 pana la 12,9% in 2006. grupul estimeaza atingerea unei cote de piata de 15% in 2008.
In legatura cu posibila achizitie a pachetului de 25% din actiunile grupului Rompetrol, reprezentantii MOL exclud aceasta posibilitate.
"Pachetul pe care Rompetrol il vinde nu contine niciun drept de decizie. Nu suntem interesati sa facem achizitii acolo unde nu putem controla", a declarat Lajos Alacs, vicepresedinte in cadrul grupului, responsabil de strategie si dezvoltarea afacerii. Grupul Rompetrol, controlat de omul de afaceri Dinu Patriciu, va vinde pana in al treilea trimestru al acestui an un pachet de 25% de actiuni. Deocamdata, sunt interesati sase investitori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO