Companii

Nicolae Petrov, Carpatair: Vom dubla ponderea traficului intern, pana la 15%

Nicolae Petrov, Carpatair: Vom dubla ponderea traficului intern, pana la 15%

Carpatair estimeaza pentru acest an un trafic de 600.000 de pasageri, cu 20% mai mult fata de 2006

20.12.2007, 15:00 52

Operatorul aerian Carpatair, condus de omul de afaceri Nicolae Petrov, va ridica anul viitor miza pe cursele interne prin introducerea unor noi rute, dar si prin dublarea frecventei pe o parte dintre cursele actuale.
"Pentru ca in prezent doar o parte din zborurile din Romania spre Timisoara sunt in regim intern, ponderea pasagerilor interni din totalul traficului nu depaseste 8%. Pentru anul viitor insa avem in vedere si alte zboruri in regim intern, astfel ca ponderea traficului intern va ajunge la circa 15%", a spus Nicolae Petrov, unul dintre actionarii companiei si presedintele Carpatair. Compania estimeaza pentru acest an un trafic de 600.000 de pasageri, cu 20% mai mult fata de 2006. Potrivit acestor date, numarul de pasageri transportati de Carpatair pe cursele interne va ajunge in acest an la 48.000 de persoane.
Pentru a dubla ponderea traficului intern in 2008, la 15%, compania cu baza operationala in Timisoara, va introduce curse catre Cluj-Napoca, Sibiu si Bacau si va dubla frecventa spre Craiova-Constanta si spre Satu Mare si Suceava.
Carpatair opereaza in regim intern patru zboruri, toate din Timisoara catre Bucuresti, Suceava, Iasi si Craiova-Constanta. Operatorul si-a dezvoltat de la an la an zborurile in regim intern, introducand in 2006 zborul catre Suceava, iar anul acesta ruta Timisoara-Craiova.
Principalul competitor al Carpatair pe cursele interne este TAROM, insa cei doi operatori nu concureaza direct pe foarte multe rute, avand in vedere ca Carpatair are hub-ul la Timisoara, care este punctul de plecare al tuturor zborurilor interne.
In acest moment Carpatair opereaza 450 de zboruri saptamanale, anul viitor urmand sa mai adauge circa 30 de zboruri. Pe langa rutele interne, compania are in vedere deschiderea in sezonul de vara 2008 a unei noi destinatii in Ucraina, cel mai probabil Odesa, precum si intarirea prezentei pe piata din Grecia prin cresterea numarului de zboruri spre Atena si prin lansarea cursei Timisoara-Salonic.
Printre cele mai importante piete pentru Carpatair se numara Italia, unde compania efectueaza 84 de zboruri saptamanale spre noua destinatii, precum si Germania unde se opereaza 62 de zboruri saptamanale pe patru destinatii. Totodata, compania mai opereaza zboruri din Timisoara catre Republica Moldova si Ucraina, precum si catre Ungaria (in code share cu Malev).
"In plus, fata de hubul din Timisoara operam doua zboruri zilnice din Cluj-Napoca spre Budapesta, iar momentan nu intentionam sa deschidem alte curse de pe acest aeroport (aeroportul din Cluj-Napoca - n. red.). Pentru piata Bucurestiului exista multe idei interesante, dar nici una nu a ajuns in faza de a fi anuntata", a mai spus Petrov.
Pe termen scurt si mediu compania se va dezvolta in continuare pe aeroportul din Timisoara, chiar daca in acest moment dezvoltarea este limitata de capacitatea aeroportului.
"Suntem in discutii permanente cu managementul aeroportului pentru a determina optimizarea capacitatii actuale", a spus Petrov.
Carpatair a inregistrat in primele noua luni ale anului afaceri de 62 de milioane de euro, cu 15% mai mult fata de perioada similara a anului trecut, fiind in grafic pentru atingerea unui rulaj de 83 de milioane de euro in acest an. Din rulajul total, 45% este realizat din vanzarile in Romania, restul veniturilor provenind din vanzarile agentiilor din Italia, Germania, Grecia, Franta, Ungaria, Moldova, Ucraina si Marea Britanie, precum si din contractele wet lease, adica din inchirierea de aeronave pentru alti operatori aerieni.
Carpatair mai obtine circa 3% din afaceri din zborurile charter, colaborand cu touroperatori precum Aerotravel, TEAM Travel, Prompt Service sau Mareea.
Operatorul de linie regulata Carpatair si-a majorat in acest an capitalul social cu 10 milioane de euro prin contributia tuturor actionarilor. Nicolae Petrov detine direct un pachet de 11% din actiunile Carpatair, in timp ce compania Air Service, la care Petrov controleaza 67% din titluri, are o participatie de 39,6% din Carpatair, potrivit datelor Registrului Comertului. Aceeasi sursa arata ca din structura actionariatului operatorului aerian mai fac parte un grup de investitori elvetieni, precum si compania Wilson Property, inregistrata in insulele Virgine, cu un pachet de 12%. Potrivit unui raport al Carpatair, publicat pe site-ul www.vienna-economic-forum.com, din consiliul de administratie al companiei face parte si Johannes Stenberg, consilierul personal al miliardarului suedez Ingvar Kamprad, fondatorul retailerului de mobila Ikea.
Carpatair, dar si Air Moldova, operator cu hub-ul la Chisinau, au fost infiintate de Nicolae Petrov, 41 de ani, de profesie pilot.
"Motivul pentru care am ajuns sa infiintez si apoi sa conduc cele doua companii aeriene este cat se poate de neverosimil, chiar si pentru mine. In anii '90, cand toata societatea, dar si aviatia civila parcurgea o perioada interminabila de tranzitii, eu pur si simplu nu-mi gaseam loc de munca ca sa-mi exercit profesia de pilot. Fiind suficient de tanar si neavand ce pierde, am luat-o pe cont propriu", spune Petrov, care adauga ca ii este greu sa se imagineze intr-un alt domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO