Companii

Nissan spera sa-si dubleze cota de piata

28.03.2010, 23:07 32

Renault Nissan Romania, importatorul marcii nipone pe piatalocala, vizeaza in acest an cresterea cotei de piata la 1,7% dintotalul pietei auto, fata de 1% in 2009.

Brandul japonez a inregistrat anul trecut o scadere a vanzarilorde 60%, la un volum de putin peste 1.400 de masini, potrivitstatisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor deAutomobile (APIA).

In conditiile in care piata auto din acest an va atinge un nivelde 115.000 de autovehicule, Nissan ar urma sa ajunga in acest an lavanzari de aproape 2.000 de masini, in crestere cu peste 40% fatade anul trecut, pe o piata in stagnare, luand in calcul cota depiata anuntata de companie.

"Cresterea din acest an va fi posibila in conditiile in care2010 va aduce multe schimbari in gama Nissan", a declarat IonutGheorghe, brand director Nissan.

Primul model lansat de constructorul japonez pe piata locala inacest an a fost noul Qashqai, crossoverul compact din gama, care vafi urmat de noul Juke, un crossover de clasa mica prezentat laSalonul de la Geneva.

"Pentru noul Qashqai avem ca obiectiv o cota de 5% din modelelecu cinci usi din clasa compacta", a subliniat directorul Nissan. In2009 segmentul compact al modelelor cu cinci usi a reprezentataproape 20.000 de masini, jumatate din volumul total al claseicompacte. Astfel, in acest an vanzarile lui Qashqai ar putea ajungela aproximativ 1.000 de unitati, in conditiile in care acesta afost lansat la un pret cu 2.000 de euro mai mic decat al generatieianterioare si care practic il apropie de Dacia Duster, SUVulconstructorului autohton care a preluat sistemul de tractiuneintegrala de la constructorul nipon. Diferenta de pret dintre celedoua modele, cu motorizari echivalente si tractiune numai pe punteafata, este de 6.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO