Companii

Norbert Missbrandt, noul director al retelei de magazine Plus: Vom mentine ritmul de extindere cu 20-25 de magazine pe an

Norbert Missbrandt, noul director al retelei de magazine Plus: Vom mentine ritmul de extindere cu 20-25 de magazine pe an

Norbert Missbrandt, directorul general Plus Romania: Criza financiara internationala poate fi o oportunitate pentru cresterea numarului de clienti in retailul cu discount, pentru ca oamenii devin mai atenti la pret. In luna octombrie am avut o crestere a fluxului de clienti in retea peste asteptari, insa doar un studiu de piata nu poate spune daca acesta este efectul crizei economice sau un trend pe piata. Un magazin din Bucuresti are in general de 3-4 ori mai multi clienti decat o unitate dintr-un oras cu 15.000 de locuitori si cu o zona limitrofa de circa 25.000 de locuitori. Cosul mediu intr-un oras mare poate fi insa comparabil cu un oras mic, in unele zone.

18.11.2008, 15:12 209

"In Capitala vedem un potential pentru 18-24 de magazine Plus, insa ritmul de expansiune este afectat de criza financiara prin intarzierea unor deschideri. Pana acum nu s-a pus problema renuntarii la anumite proiecte din cauza problemelor dezvoltatorului imobiliar. Daca va fi cazul, noi vom putea prelua aceste locatii", spune Norbert Missbrandt, directorul general al Plus Romania.

Compania va deschide saptamana viitoare a 4-a unitate a retelei in Bucuresti, iar la finele anului va ajunge la un numar total de 70 de magazine in Romania, in urma altor patru inaugurari in orase din provincie.
"In acest moment, pretul terenurilor in Bucuresti stagneaza la nivelurile ridicate la care ajunsesera inainte de aparitia crizei financiare. Vanzatorii tin la pret si de aceea negocierile avanseaza greu", afirma Missbrandt.
Chiar si in conditiile unor costuri mari pentru achizitia terenurilor, Capitala ramane printre locatiile cele mai importante pe lista de expansiune a Plus in Romania datorita numarului mare de clienti pe magazin.
"Un magazin din Bucuresti are in general de 3-4 ori mai multi clienti decat o unitate dintr-un oras cu 15.000 de locuitori si cu o zona limitrofa de circa 25.000 de locuitori. Cosul mediu intr-un oras mare poate fi insa comparabil cu un oras mic, in unele zone", precizeaza directorul Plus.
Tot in orasele mari, reteaua vizeaza si parteneriate cu dezvoltatorii de proiecte comerciale, Missbrandt precizand ca parcurile de retail sunt mai atractive pentru dezvoltarea retelei, comparativ cu centrele comerciale.
In acest an, retailerul a deschis primul sau magazin intr-un cartier rezidential nou, in localitatea Chitila (langa Bucuresti). Unitatea a fost dezvoltata in parteneriat cu dezvoltatorul proiectului Residenz. Directorul Plus spune ca vizeaza si alte cartiere rezidentiale, fara a avea insa in acest moment contracte semnate.
Norbert Missbrandt, nascut in Brasov, a revenit in Romania in anul 2003 si a facut parte din echipa care a pus bazele retelei Plus la nivel local. El a fost directorul operational al companiei pana in luna aprilie a acestui an, cand a avansat pe pozitia de director general, in locul lui Uwe Klostermann. Fostul director se afla acum la conducerea operatiunilor Plus din Europa de Est.
Missbrandt spune ca schimbarea din top managementul companiei nu va aduce modificari in strategia de expansiune Plus in Romania. "Ne vom mentine ritmul de extindere cu 20-25 de magazine pe an, pana la 175-200 de unitati", afirma el.
Astfel, in urmatorii patru ani retailerul ar putea investi 30-38 mil. euro anual in extinderea in locatii noi.
O alta investitie importanta planificata de Plus vizeaza dezvoltarea logisticii retelei prin constructia unui al doilea depozit regional. Compania este acum in cautarea unei locatii pentru un centru logistic in zona Transilvaniei, intre Cluj-Napoca si Sebes.
Primul centru logistic al Plus Romania a fost inaugurat in anul 2005, odata cu lansarea retelei pe piata locala, si este localizat in Ploiesti.
Missbrandt anticipeaza cresterea ponderii retailului cu discount in comertul alimentar din Romania datorita ritmului accelerat de expansiune al retelelor de profil.
"Noi speram ca Plus sa-si pastreze cota de piata de 40-50% din segmentul discounterilor in urmatorii ani", afirma el.
La nivel local, cel mai mare competitor al retelei Plus este retailerul Penny Market, detinut de grupul german Rewe.
In total, pe segmentul comertului alimentar cu discount activeaza in prezent patru retele, iar competitia s-ar putea intensifica odata cu intrarea unor companii puternice la nivel european, Lidl si Aldi, dupa 2010-2011.
"Criza financiara internationala poate fi o oportunitate pentru cresterea numarului de clienti in retailul cu discount, pentru ca oamenii devin mai atenti la pret. In luna octombrie am avut o crestere a fluxului de clienti in retea peste asteptari, insa doar un studiu de piata nu poate spune daca acesta este efectul crizei economice sau un trend pe piata", mai spune Missbrandt.
Plus Romania a raportat afaceri de 254,7 mil. euro pe piata romaneasca in anul fiscal incheiat la 30 aprillie 2008, valoare dubla fata de cea inregistrata in anul fiscal anterior.
Dinamica cifrei de afaceri vine pe fondul expansiunii retelei la nivel local cu 14 unitati in intervalul mentionat, ajungand la un numar de 53 de magazine la finele lunii aprilie. In acelasi timp, cresterea organica a retelei (excluzand efectele expansiunii) a fost de 40-50%, potrivit datelor companiei.
Retailerul este detinut de grupul german Tengelmann, care va aduce in acest an in Romania si divizia de bricolaj OBI.
La inceputul acestui an, dupa mai multe luni in care a fost analizata posibilitatea vanzarii retelei din Romania, grupul Tengelmann a anuntat ca nu va renunta la magazinele Plus de pe piata romaneasca.
Ulterior, retailerul si-a reorganizat activitatile la nivel local prin separarea diviziei operative de cea imobiliara. Astfel, a fost infiintata compania Pludi Market, care opereaza magazinele, si Tengelmann Real Estate Romania, societate care administreaza spatiile sau terenurile pe care este amplasata reteaua.
Norbert Missbrandt, nascut in Brasov, a revenit in Romania in anul 2003 si a facut parte din echipa care a pus bazele retelei Plus la nivel local. El a fost directorul operational al companiei pana in luna aprilie a acestui an, cand a avansat pe pozitia de director general, in locul lui Uwe Klostermann. Fostul director se afla acum la conducerea operatiunilor Plus din Europa de Est

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO