Companii

Nouă din zece români aleg un brand local, iar un sfert evită produsele multinaţionalelor

Marian Marcu, managing partner al firmei de cercetare Novel Research. Foto: Victor Ciupuligă

Marian Marcu, managing partner al firmei de cercetare Novel Research. Foto: Victor Ciupuligă

Autor: Adelina Mihai

21.05.2013, 19:00 291

Consumatorii români aleg bran­durile locale în detrimentul unor mărci cunoscute ale multinaţionalelor, o situaţie complet diferită faţă de acum 10-15 ani când brandurile consacrate din străinătate erau primele pe lista de cumpărături a românilor, reiese dintr-un studiu realizat de firma locală de cerce­tare Novel Research pe un eşantion de 980 de persoane.

„Rezultatele arată că 91% dintre res­pon­denţi cumpără produse româ­neşti atunci când au ocazia, iar un sfert spun că, de regulă, evită produsele mul­tina­ţionalelor. Oamenii doresc să vadă mai mult efort din partea multi­na­ţio­na­lelor pentru România, vor ca acestea să creeze valoare adăugată în economie şi apreciază foarte mult, de exemplu, atunci când un lanţ de super­mar­keturi lan­sează o marcă de produse tradi­ţio­nale româneşti, iar ideal ar fi ca acestea să fie promovate şi în străinătate“, a spus Marian Marcu, managing partner al firmei de cercetare Novel Research.

Compania a fost fondată în anul 2007 şi este deţinută de doi români, Marian Marcu şi Lăcrămioara Bîrlică, care au pachete egale de acţiuni.  Printre competitorii acesteia se află companii precum Ipsos, Gfk sau Daedalus sau Mercury Research. Novel Research a avut anul trecut afaceri de peste 400.000 de euro (nivel similar cu cel înregistrat în 2011).

Cercetarea a fost realizată online, în perioada 26 aprilie – 3 mai 2013, pe populaţia urbană cu vârste cuprinse între 18 şi 64 de ani, iar printre con­cluzii se numără şi faptul că mai bine de jumătate (50,7%) dintre consumatorii români fac reclamaţii companiilor foarte des sau mai des ca în trecut dacă sunt nemulţumiţi de produsele sau serviciile pe care le-au cumpărat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO