Companii

O afacere care nu sufera: Retailul de fashion pentru copii va fi mai putin afectat decat alte piete, cred investitorii

03.04.2009, 00:00 108
Urmatorul pas va fi facut pe pietele vecine, compania urmand sa se extinda in alte tari dupa ce isi va consolida businessul.
"Anul acesta, in contextul actual, ma voi rezuma la doua magazine, dar in urmatorii cinci ani voi deschide 45 de unitati. Chiar daca vanzarile au scazut incepand cu octombrie cu pana la 30%, cred ca retailul de fashion pentru copii va fi mai putin afectat decat alte piete, cum este cea a lenjeriei, de exemplu, datorita gamei de clienti pe care o tinteste si ocaziilor de cumparare. Pentru copii cumpara toata familia si prietenii", a declarat Cristina Cocean, proprietarul Bebeloo, care anunta ca in decembrie 2008 vanzarile au crecut fata de lunile precedente, dar nu le-au egalat pe cele din vara. Cu toate acestea, riscul de a-si restrange segmentul de clienti, spune ea, este mai mic decat in cazul altor businessuri.
Multibrandul Bebeloo comercializeaza marci de incaltaminte si imbracaminte din Spania si Statele Unite, cel mai important fiind Pan con Chocolate, prin intermediul a doua linii de produse casual (tinute convenabile ca pret) si ceremony (colectii pentru evenimente speciale). In urmatoarea perioada, magazinele Bebeloo vor avea si linia de designer, cu produse ale unor designeri locali care vor sa-si extinda aria de productie pe segmentul de copii. "Comportamentul de cumparare s-a schimbat. Pana acum cumparai pentru copilul tau strictul necesar, gandindu-te ca oricum nu poarta hainutele decat trei luni. Nu se gandea nimeni sa investeasca in astfel de produse pentru copii. In Romania, piata nu a atins nici jumatate din necesar si daca aduci altceva decat competitorii tai, nu ai cum sa nu-ti gasesti clientii tai", explica proprietara multibrandului Bebeloo, si admite ca Bucurestiul are cea mai mare putere de cumparare si ca in provincie inca se tine cont de pret.
Dupa primul magazin in zona centrala a Capitalei, deschis in aprilie anul trecut, cu care a ajuns pe break-even in 45 de zile, a urmat extinderea in centrele comerciale (Carre-four Baneasa din Bu-curesi si din Cons-tanta, Iulius Mall Iasi, Suceava si Cluj sau galeriile Real din Timisoara, Oradea si Satu Mare).
"Din pacate in Romania, mallurile au canibalizat comertul stradal. Trendul de recuperare a investitiei ar trebui sa se mentina insa si in centrele comerciale, chiar daca acum este putin mai dificil din cauza crizei financiare. Nu am vrut sa stopam investitiile pentru ca daca reusim sa ne mentinem costurile la un nivel constant, mai tarziu vom avea un avantaj competitiv", crede Cocean, care a creat si un magazin virtual.
Investitia in amenajarea unui magazin care se intinde pe o suprafata de 50-70 de metri patrati ajunge la 25.000 de euro, dar bugetul total cuprinde si stocul de marfa care costa aproximativ 30.000 de euro.
"Anul acesta, in a doua parte, vom mai deschide un magazin in Timisoara si intentionam sa ne extindem prin franciza atat la nivel local, cat si regional", afirma Cristina Cocean, care crede ca reteta sa cu hainute viu colorate va fi bine primita in piata. Articolele de imbracaminte pentru copii intre 0 si 8 ani reprezinta 80% si sunt completate de incaltaminte si accesorii.
Anul acesta, compania, care a rulat din aprilie pana in decembrie 2008 o jumatate de million de euro, nu vrea decat sa isi acopere costurile si sa reziste pe perioada crizei financiare, dar viitorul apropiat in-seamna o dezvoltare pe verticala.
"Ne-am gandit sa aducem si un brand de fashion pentru tineri si unul de lenjerie intima", incheie Cristina Cocean, care a demarat afacerea cu magazinele pentru copii impreuna cu sotul ei.
Pe piata de fashion pentru copii, estimata la 400 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori sunt Mothercare, Z, MiniBlu, Chicco sau Prenatal.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO