Companii

Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la totalul pieţei de retail din România, în urcare de la 7%. Rămâne cea mai mică pondere din regiune. În Cehia ponderea e aproape dublă, iar în restul pieţelor sare de 10%

ANALIZĂ

Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la...

Autor: Cristina Roşca

24.04.2021, 23:41 200

♦ Contribuţia se referă la totalul pieţei de retail, deci şi la cumpărăturile de alimente, dar şi la cele de electrocasnice, cărţi, materiale de construcţii, modă sau cosmetice ♦ Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro.

Comerţul online a ajuns să contribuie cu 9% la totalul vân­­zărilor din retailul româ­nesc, în urcare de la aproape 7% în anul dinaintea pan­de­mi­ei, arată o analiză a com­pa­ni­ei de cerce­ta­­re de piaţă Eu­ro­moni­tor. Ast­fel, avansul în ca­zul României este de pu­ţin pes­te 30%, mai mic decât în cazul Polo­niei sau al Rusiei, şi chiar decât media re­giu­­nii, semn că deşi apetitul pentru shop­­ping pe internet a crescut, offline-ul rămâne „rege“.

De altfel, România este piaţa cu cea mai mică pondere a online-ului în total re­tail dintre cele anali­za­te de Euromonitor, în Cehia acest canal de vânzări ajungând să re­pre­zinte 16,6%. Asta înseamnă că unu din şase lei chel­tuiţi de un consumator pe aceas­tă pia­­ţă a mers către shopping online. În afa­ra pie­ţei locale, în toate ţările pon­derea sare de 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO