Companii

Opel Astra Sedan: Practic si cu design modern

Opel Astra Sedan: Practic si cu design modern

General Motors asambleaza modelul Opel Astra Sedan la fabrica din Polonia

15.10.2007, 23:26 41

La trei ani de la lansarea noii generatii a lui Astra si la un an de la facelift, Opel a lansat pe piata europeana si cea locala versiunea sedan a modelului compact.
Sedanurile realizate pe platforme mici sau compacte sunt destinate cu precadere pietelor emergente, unde acestea detin cote de piata de pana la 90%. Spatiul interior incapator, completat de un portbagaj cu o capacitate de pana la 500 de litri sunt principalele motive invocate la alegerea unui sedan.
Designerii Opel au acordat o atentie deosebita liniilor caroseriei, in special in partea din spate. Majoritatea sedanurilor mici sau compacte datorita politicii de reduceri de costuri au un spate care ofera senzatia ca a fost "lipit", in schimb, Opel Astra Sedan ofera senzatia ca a fost proiectat de la zero pentru acest tip de caroserie. Designul partii posterioare aminteste de restul gamei Opel, fiind preluata inclusiv bagheta din aluminiu de la baza portbagajului dintre cele doua stopuri.
Pentru versiunea sedan, Opel a optat pentru platforma tehnica a versiunii break, datorita ampatamentului mai lung cu aproape 9 cm decat in cazul modelului hatchback cu cinci usi. Avand o lungime de 2.703 mm, ampatamentul noului Astra Sedan este cu 3 mm mai lung decat al actualei generatii a lui Opel Vectra, modelul de segment mediu al constructorului german, si cu 6 cm mai lung decat al lui Ford Focus Sedan, principalul concurent.
Ampatamentul cu o lungime similara cu al modelelor de segment mediu are un efect direct asupra spatiului pasagerilor si implicit al celor care ocupa bancheta din spate. Indiferent de inaltimea ocupantilor scaunelor din spate, pe bancheta este suficient spatiu pentru trei pasageri sa parcurga un drum de mai multe sute de kilometri. Singurul element care facea nota discordanta din punct de vedere al ergonomiei era cotiera pentru sofer care era fixata pe scaunul acestuia - aceasta incomoda atat in plan vertical cat si orizontal la schimbarea treptelor. Un alt minus il reprezinta lipsa spatiilor de depozitare pe consola centrala, aceasta fiind compensata de cele din portiere.
Finisarea interioara este la nivelul gamei Opel, nefiind inserate nicaieri materiale care sa creeze o senzatie de "ieftin" sau de reducere a costurilor. Plansa superioara a bordului precum si cea a usilor este acoperita cu un material moale si placut la atingere, preluat de la modele de segment premium. Echiparea de varf Cosmo dispune de o consola centrala de tip "piano black" care completeaza senzatia de model premium. In partea superioara a consolei centrale este amplasat display-ul color al computerului, disponibil chiar daca automobilul nu este echipat cu sistem de navigatie. Din acest punct de vedere se poate reprosa meniul cu un grad de dificultate ceva mai ridicat, prin intermediul acestuia fiind reglate inclusiv setarile sistemului de climatizare.
Modelul testat era echipat cu motorul pe benzina de 1,8 litri, 140 CP/6.300 rpm si un cuplu motor maxim de 175 Nm disponibil de la 3.800 rpm, al carui pret de pornire este de 15.710 euro pentru echiparea de baza Essentia si de 17.640 de euro pentru cea de varf, Cosmo. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, vizibil imbunatatita fata de cea care echipa pana acum modelele hatchback. Transmisia este bine etajata, iar distanta dintre rapoarte este relativ scurta. Chiar si pe un drum de munte virajat Astra Sedan nu a oferit un comportament subvirator in ciuda partii spate semnificativ mai mare. Astra Sedan a fost prezentat si in cadrul Salonului Auto de la Bucuresti, interval in care au fost comunicate preturile si se pot prelua comenzi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO