Companii

Operatorii low-cost inspira companiile traditionale: Air France taie tarifele dupa modelul concurentilor

15.11.2009, 23:18 88

Compania aeriana Air France-KLM, care opereaza cinci zborurizilnice pe Bucuresti-Paris si trei zboruri pe Bucuresti-Amsterdam,va taia in medie 20% din tarifele biletelor de avion de la clasabusiness incepand cu aprilie 2010.

"Aproape 60% din pasageri sunt oameni care calatoresc in interesde serviciu, restul fiind pasageri care calatoresc pentru vacante.Prin tarifele noi cu care venim anul viitor pe toate ruteleincercam sa recastigam clientii, dar sa si tintim potentialiclienti din intreprinderi mici si mijloci, care se indreapta deobicei catre companii low-cost", a declarat Erik Varwijk,directorul general adjunct al Air France-KLM, care sustine ca noulmodel de business presupune tarife mai mici la toate biletele deavion.

El a mai spus ca Air France-KLM se "lupta" atat cu companiileaeriene low-cost, cat si cu trenurile de mare viteza din tarileeuropene, competitia fiind foarte puternica.

Scaderile afecteaza toata piata

"Toata piata aeriana este in declin. Scaderea veniturilor anualecu 10-15% ca urmare a reducerii preturilor este in linie cutendinta generala a pietei. Vom veni de anul viitor cu preturi maimici cu 20% in medie atat la clasa business, cat si la economic", aprecizat Varwijk, care completeaza ca noua politica de pret se vaaplica pe toate rutele din Europa, deci inclusiv si pe cele operatedin Romania. Reprezentantii companiei aeriene nu au oferit datelegate de numarul de pasageri transportati pe rutele din Romania,insa au mentionat ca in acest moment nu se gandesc la extinderea pepiata locala sau la cresterea frecventelor.

"Cerintele clientilor s-au schimbat si este si normal ca intr-unan de criza sa fie asa", a declarat Pierre-Henri Gourgeon, chiefexecutive officer al Air France KLM, adaugand ca de anul viitor vacreste si limita bagajelor gratuite la 23 de kilograme.

Compania va pastra clasa voyageur (clasa economic - n.r.) si pecea de tip premium care se adreseaza oamenilor de afaceri si lacare se pot cumpara doua tipuri de bilete (pentru locurile lapremium eco sau la premium business - n.r.).

Imprumuta din strategia companiilorlow-cost

Modelul de business al companiilor low-cost, care aduce cresteriin trafic chiar si intr-un an de criza, a devenit un model tot maimult imprumutat de marile companii aeriene traditionale. Incontextul scaderii numarului de pasageri transportati, companiiprecum British Airways, Air-France KLM, dar si operatorul de statTarom s-au vazut nevoite sa se "inspire" din politica de pret acompaniilor low-cost.

Astfel, reprezentantii companiei aeriene British Airways, careopereaza 21 de curse saptamanale pe ruta Bucuresti-Londra, spun caau redus tarifele la clasa business de aproape trei ori pentru astimula traficul de pasageri. De asemenea, compania de stat Tarom aadoptat o strategie de marketing ce vizeaza castigarea de cota depiata prin preturi ce concureaza cu cele ale operatorilorlow-cost.

Pe nivel international Air France-KLM a inregistrat in lunaseptembrie o scadere cu 5,3% a numarului de pasageri fata deaceeasi perioada a anului trecut, pana la 6,2 milioane depersoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO