Companii

Ostahie: Vanzarile de LCD-uri vor fi devansate de aparatele de aer conditionat

Ostahie: Vanzarile de LCD-uri vor fi devansate de aparatele de aer conditionat

Dan Ostahie, presedintele Altex: Pentru ca in cazul diagonalelor mari ne asteptam la scaderi de pret datorita avansului tehnologic, LCD-urile vor avea in continuare o cerere mare, in timp ce produsele albe sunt in faza de inlocuire, ceea ce inseamna un plus de 3-5%.

20.05.2008, 21:16 16

Dan Ostahie, presedintele Altex, cel mai mare retailer de electronice si electrocasnice din piata interna, a declarat ca unul dintre cele mai importante segmente de crestere a pietei va fi in acest an cel al aparatelor de aer conditionat, care va depasi chiar si cresterile segmentului de televizoare LCD sau de notebookuri.
"Vor creste in continuare vanzarile de LCD sau de notebookuri, dar contam foarte mult anul acesta pe aerul conditionat. Mizam pe categorie si in extrasezon datorita dezvoltarii pietei imobiliare in directia rezidentiala, unde instalarea de aparate de aer conditionat devine o necesitate", a spus Ostahie.
Pentru 2008 Altex a fixat o tinta de vanzari de 65.000 de aparate de aer conditionat, de trei ori mai mult decat volumul de 21.000 de unitati comercializat anul trecut, cresterea urmand sa fie adusa in principal de produsele cu un nivel de pret sub medie. Piata totala a fost estimata de principalii importatori la aproximativ 120.000 de unitati, in crestere cu 30-35% comparativ cu anul trecut. "Pretul mic va fi cel care va conduce vanzarile pentru ca cea mai importanta este satisfacerea acestei nevoi. Cand vorbim de inlocuire, de a doua achizitie, atunci vor conta si nivelul de zgomot, agentul frigorific, capacitatea, consumul de energie", a adaugat Ostahie.
Datorita comportamentului consumatorului, axat pe satisfacerea imediata a nevoii, compania estimeaza ca cele mai multe cereri de aparate de aer conditionat vor fi inregistrate pentru marcile proprii, cu un pret mediu de 800 de lei, in timp ce contributia marcilor dintr-un segment superior de pret va fi mai redusa.
Daca aparatele de aer conditionat, televizoarele LCD si notebookurile vor continua si in acest an sa fie vedetele de pe rafturile magazinelor de electrocasnice, pentru segmentul de produse "albe" Altex estimeaza o crestere moderata. "Pentru ca in cazul diagonalelor mari ne asteptam la scaderi de pret datorita avansului tehnologic, LCD-urile vor avea in continuare o cerere mare, in timp ce produsele albe sunt in faza de inlocuire, ceea ce inseamna un plus de 3-5%, si posibil de 10% pentru produsele incorporabile", a declarat Ostahie.
In primul trimestru vanzarile companiei au evoluat, potrivit reprezentantilor Altex, peste media pietei, de aproximativ 20%, cresterea comparativa cu primul trimestru al anului trecut fiind motivata de "asezarea preturilor". Dan Ostahie nu a precizat care a fost valoarea vanzarilor in primul trimestru si nici ritmul exact de crestere.
"Anul trecut consumatorii au avut o reticenta pentru achizitii pentru ca preturile nu erau inca ajustate la nivelul fara taxe", a spus Ostahie.
Acest lucru s-a datorat faptului ca produsele comercializate in acea perioada au fost inregistrate pe stocuri spre sfarsitul anului precedent, inainte de aderarea la Uniunea Europeana, cand au fost eliminate taxele de import.
Primii trei retaileri de electronice si electrocasnice Altex, Domo si Flamingo au estimat la inceputul anului cresteri ale vanzarilor de peste 35%, cea mai mare parte a cifrei de afaceri urmand sa fie realizata spre finalul anului.
Pentru 2008 compania a estimat afaceri de 430 de milioane de euro, in crestere cu 35% mai mult decat in exercitiul financiar precedent, cresterea urmand sa fie adusa de extinderea suprafetei comerciale a companiei, pe spatii mari.
Grupul Altex a anuntat dezvoltarea a sase centre comerciale, care vor include pe langa magazine Media Galaxy si unitati ale altor companii, in unele proiecte fiind anuntate prezenta unor retaileri de mobila sau de bricolaj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO