Companii

Ovidiu Wencz, producatorul de mezeluri Campofrio: Ne propunem sa intram pe piata preparatelor din peste

Ovidiu Wencz, producatorul de mezeluri Campofrio: Ne propunem sa intram pe piata preparatelor din peste

Ovidiu Wencz, director general al Tabco-Campofrio: Marile magazine de retail nu pot acoperi cererea la nivel de peste proaspat deoarece nu au suficienta marfa pentru vanzare, insa nu vom ignora niciun produs dintre cele care au cerere.

26.02.2007, 21:10 93

Directorul general al Tabco-Campofrio, una dintre principalele companii producatoare de mezeluri de pe piata locala, a declarat ca intentioneaza sa intre din 2008 pe piata preparatelor din peste, deoarece aceasta are un ritm
de crestere mai mare decat cel al pietei preparatelor din carne.
"Ne gandim serios sa intram pe aceasta piata si analizam mai multe forme de colaborare. Exista firme europene cu traditie in domeniu care ar putea produce pentru noi sau putem produce aici pe plan local", a declarat Ovidiu Wencz.
Productia preparatelor din peste se va derula la fabrica detinuta de companie in Tulcea.
"Deocamdata investigam piata pentru a afla care este cererea la produsele procesate din peste. Ceea ce stim pana acum este ca marile magazine de retail nu pot acoperi cererea la nivel de peste proaspat deoarece nu au suficienta marfa pentru vanzare, insa nu vom ignora niciun produs dintre cele care au cerere", a explicat Wencz.
Tot la Tulcea, Campofrio va incepe in curand productia unei game de pateuri vegetale care va fi lansata pe piata in cursul acestui an.
"Ne gandim serios asupra principalelor directii de dezvoltare ale companiei care nu vor fi altele decat cele ale firmei mama, iar aceasta se va transforma practic dintr-o firma de produse procesate din carne strict intr-o "food company", a declarat directorul general al Campofrio.
Investitiile realizate anul acesta de grup vor fi directionate catre constructia unei a doua fabrici care va fi situata in afara Bucurestiului, in zona Buftea-Crevedia. Aceasta va avea o suprafata totala de 8.000 de metri patrati si o capacitate totala de productie de 22.000 de tone anual, adica o medie de 100 de tone pe zi.
"In prezent suntem in faza obtinerii autorizatiilor de constructie, dar estimam ca vom incepe constructia fabricii in martie-aprilie si ca la jumatatea anului 2008 fabrica va fi operationala", a declarat Ovidiu Wencz.
In 2006, piata preparatelor din carne a inregistrat o crestere de peste 20% fata de 2005. Anul acesta, ritmul de crestere al pietei va scadea la doar 10%, pe fondul cresterii importurilor din Uniunea Europeana.
"Pretul mediu al preparatelor din carne a crescut in 2006 cu circa 3% fata de 2005", a spus Ovidiu Wencz.
Potrivit reprezentantului Campofrio, o parte din aceasta crestere a pretului mediu a fost data de imbunatatirea sortimentelor si de cresterea ponderii produselor cu o valoare mai mare pe piata, cum sunt specialitatile si produsele crud-uscate.
"Cele mai importante categorii de pe piata raman salamurile cu circa 30%, carnatii cu 16% si parizerele cu 13%, iar piata vracurilor este in continuare destul de puternica in special pe categoria carnatilor si crenvurstilor", a explicat Wencz.
Consumatorii romani de preparate din carne se indreapta in ultima perioada spre categorii considerate mai sanatoase, gen gamele de produse vegetale sau gamele de sunca si crenvursti.
"Este clara o tendinta a consumatorului de a se documenta mai mult vizavi de ceea ce mananca si de a-si orienta cheltuiala spre produsele fata de care exista o anumita certitudine ca sunt procesate in conditii optime si ca ele dau siguranta alimentara si o formula sanatoasa de hranire, indeosebi pentru copii", a explicat directorul general al Campofrio.
Desi atentia consumatorului pentru calitate si brand s-a dezvoltat in ultimul an, principalul criteriu de cumparare ramane in continuare pretul, potrivit reprezentantului Campofrio.
Un alt trend al pietei este dezvoltarea puternica a lanturilor de retail. In Franta, 80% din comert se desfasoara in acest moment prin lanturile de retail, iar Romania urmeaza modelul francez.
"Acest lucru va schimba substantial ponderea care exista acum intre comertul in retelele de magazine traditionale si retail. In viitor, doar magazinele de cartier si minimarketurile care se vor axa pe nisa, delicatese vor rezista, in rest, ponderea substatiala a comertului se va derula prin retele moderne", potrivit directorului general al Campofrio.
Potrivit estimarilor facute de companie, Campofrio are in prezent o cota de piata de 7% si estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 40 mil. euro, cu o marja de profit de 9-10%. Anul trecut, producatorul de mezeluri a realizat o cifra de afaceri de doar 35 mil. euro, in crestere cu 10% fata de 2005, dar sub estimari si o marja de profit de 8-9%.
Compania a investit in 2006 in cresterea cu 40% a bugetului de marketing fata de 2005, alocand acestui segment 5 mil. euro (rate-card) si estimeaza pentru 2007 cresterea investitiilor cu inca 25%.
Potrivit directorului Campofrio, primii cinci producatori locali de preparate din carne detin in acest moment 30% din piata si sunt in majoritate afaceri de familie, singura companie detinuta de o multinationala fiind grupul Tabco-Campofrio.
Pe piata de mezeluri, estimata la circa 800 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori sunt CrisTim, Caroli, Aldis Calarasi, Angst sau Elit Cugir. Incepand din acest an, un alt jucator important, Reinert, va intra pe piata in urma unei investitii de 15 mil. euro intr-o fabrica de preparate din carne situata in apropiere de Brasov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO