Companii

P&G a început să exporte detergenţi de vase în Turcia

19.07.2010, 23:37 100

Fabrica deţinută de compania americană Procter & Gamble înTimişoara a demarat în urmă cu câteva luni exporturile dedetergenţi de vase în Turcia, o piaţă cu 72 de milioane delocuitori, de peste trei ori mai mulţi decât în România.

Aceasta este prima piaţă de export pentru Fairy din afararegiunii coordonate de companie din birourile de la Bucureşti.

P&G România produce detergenţi de rufe la Timişoara din1995, an în care a preluat fabrica Detergenţi SA de la stat. Înultimii ani, compania s-a orientat tot mai mult către exporturi,iar în următoarele luni va inaugura prima sa fabrică de şampoanedin România, care va produce în proporţie de 90% pentru pieţeleexterne.

"La începutul anului 2009 am demarat producţia de detergenţi devase la Timişoara pentru pieţele din Balcani: România, Muntenegru,Serbia, Albania şi Republica Moldova, în urma unor investiţii de 10mil. dolari în tehnologii şi în traininguri de formare a echipeidin noua secţie, iar din primăvara acestui an s-a mai adăugat opiaţă cu un potenţial de dezvoltare foarte mare, Turcia", audeclarat reprezentanţii P&G România.

La nivel local, Fairy este unul dintre cele mai vândute treibranduri de detergenţi de vase, potrivit datelor din piaţă,produsul fiind adus pentru prima dată în România în 2002.

Demararea producţiei locale a Fairy a contribuit anul trecut celmai mult la creşterea afacerilor fabricii P&G din Timişoara cu87%, comparativ cu 2008. Divizia locală de producţie a Procter& Gamble, compania Detergenţi SA, a raportat anul trecut ocifră de afaceri de 18,6 mil. euro şi un profit net de 1,8 mil.euro, cu 330 de angajaţi, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

La fabrica din Timişoara deţinută de americani sunt produşi înacest moment şi detergenţii Ariel, Tide, Bonux şi înălbitorul derufe Ace.

Cei mai mari competitori ai P&G pe piaţa românească suntcompaniile multinaţionale Unilever şi Henkel. Unilever deţine ofabrică în Ploieşti, achiziţionată de la stat în 1995, în timp ceHenkel activează pe segmentul de profil prin importuri.

Procter & Gamble, care mai deţine în portofoliu branduriprecum Pampers, Pantene, Head & Shoulders sau Gilette, araportat anul trecut afaceri de 280 mil. euro (1.186 mil. lei) pedivizia sa de distribuţie din România, în scădere cu 11% faţă de2008.

Compania nu a dat detalii despre structura afacerilor acesteidivizii, însă vânzările de detergenţi pot fi estimate la peste30-40% din totalul vânzărilor realizate la nivel local, adică lapeste 80-110 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO