Companii

Patriciu şi-a pus numele pe businessul imobiliar, o afacere de 1,3 mld. euro

Patriciu şi-a pus numele pe businessul imobiliar, o afacere de 1,3 mld. euro

Dinu Patriciu a cumpărat proprietăţi la preţuri scăzute, dar odată cu aceste achiziţii şi-a asumat şi credite cu o valoare cumulată de peste un miliard de euro

13.07.2010, 23:31 43

Miliardarul Dinu Patriciu, unul dintre cei mai bogaţi oameni deafaceri români, şi-a reunit operaţiunile imobiliare sub un singurbrand - DinuPatriciuGlobalServices - prin care va fi administratportofoliul de proprietăţi deţinute în România, Germania şi alteţări europene, evaluat la 1,3 miliarde de euro.
Patriciu controla fondul de investiţii Black Sea Global Properties(BSGP) şi compania de administrare a activelor Quintet AssetManagement, afaceri care vor fi reunite sub un singur brand.
Prin intermediul BSGP, Patriciu a cumpărat prin tranzacţiisuccesive care pot fi estimate la peste 150 mil. euro fondurile deinvestiţii Fabian, Deutsche Land şi Rutley, în timp ce Quintet erafirma de consultanţă şi administrare a activelor, condusă până înluna martie a acestui an de către britanicul Michael Lloyd.
"După achiziţia unor portofolii de proprietăţi cu o valoarecumulată de peste 1,3 miliarde de euro, atât în România, cât şi înEuropa de Vest, am combinat resursele Quintet, compania care aadministrat şi oferit consultanţă asupra tranzacţiilor, şi cei maibuni membri ai staff-ului pentru a forma grupul DPSG(DinuPatriciuGlobalServices - n.red.), care va administra activeleşi va dezvolta în continuare portofoliile în următorii ani pentru ale maximiza potenţialul", au anunţat reprezentanţiicompaniei.
În România cazurile în care oamenii de afaceri îşi denumesccompaniile după propriul nume sunt puţine. Cel mai celebru caz estecel al lui Ion Ţiriac, care şi-a pus numele atât pe Ţiriac Holding,cât şi pe instituţiile financiare în care este acţionar minoritar -Allianz Ţiriac şi UniCredit Ţiriac Bank.
Pe o strategie asemănătoare de branding au mers şi Romeo Dunca(Dunca Expediţii), Aurel Köber sau, mai nou, Jean Valvis (ValvisHolding), în timp ce Dan Şucu, Dan Ostahie sau Gabriel Popoviciu auales denumiri comerciale pentru afacerile pe care lecontrolează.
"Tendinţa nu este spre acest gen de branding. În general, în lume,modalitatea de a externaliza brandul personal spre business estereţinută din cauza incertitudinilor viitoare cu care afacerea sepoate confrunta. Domnia sa (Dinu Patriciu - n.red.) cred însă că nuacţionează instinctual şi are o motivaţie personală pentru care aluat această decizie", comentează Aneta Bogdan, managing partner alfirmei Brandient.
Singurul domeniu de pe piaţa locală în care numele asociaţilorcorespunde de cele mai multe ori cu cel al firmei este piaţaavocaturii, însă şi aici au început să apară excepţii.
"Pericolele pot apărea chiar din asociere. Pe plan local dumnealuiare un brand controversat, dar la nivel internaţional probabilbrandul său este mult mai pozitiv. Personal, nu l-aş fi sfătuit săfacă acest lucru, dar probabil a avut anumite motive care mie îmiscapă. Inclusiv marile companii de servicii profesionale au începutsă renunţe la brandul personal, cum este cazul avocaţilor de laKinstellar, care nu au ales pentru firma nou-înfiinţată numeleavocaţilor", mai spune reprezentantul Brandient.
Firma nou-înfiinţată va administra proprietăţi în şapte ţări -România, Germania, Suedia, Polonia, Olanda, Belgia şi Franţa -achiziţionate după începerea crizei financiare.
În România portofoliul imobiliar al lui Dinu Patriciu este formatîn special din clădiri de birouri, precum Cubic Center, Lakeview,Cascade Office Building, Banu Antonache Office sau Băneasa BusinessCenter, segment pe care miliardarul român este între primii cincijucători din piaţă. Patriciu a intrat în proprietatea acestorclădiri în urmă cu un an şi jumătate, când preţurile imobiliarelornu atinseseră încă pragul de jos. Patriciu a cumpărat la preţuriscăzute, dar odată cu aceste proprietăţi şi-a asumat şi credite cuo valoare cumulată de peste un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO