Companii

Patru din primii zece jucători din piaţa de distribuţie au dispărut în ultimii 10 ani. Top Brands Distribution a fost cel mai mare faliment

Patru din primii zece jucători din piaţa de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.09.2018, 00:07 1837

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, eva­luată la peste 10 mld. lei, a pierdut în ultimii zece ani patru dintre primii zece jucători, arată o analiză a ZF pe baza datelor din anuarele Cei mai mari jucători din economie.

Unul dintre cele mai mari falimente din sector a fost cel al Top Brands Distribution, care era în urmă cu un deceniu unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Compania şi-a cerut singură insolvenţa deoarece a rămas fără contractul cu producătorul de ţigări Philip Morris, singurul client al companiei. Wael el Ghadban, şeful com­pa­niei, spunea în 2014 pentru ZF că vrea să găsească clienţi noi, dar dacă acest lucru nu se va întâmpla, nu exclude posibilitatea falimentului. 

Top Brands Distri­bu­tion a fost înfiinţată în 1998, iar primul client a fost chiar Philip Morris. Pe listă s-au mai adău­gat fosta Kraft Foods (în prezent Mondelez Româ­nia) sau Doncafe. În ultimii ani portofoliul s-a schimbat, iar Philip Morris a rămas singurul client. Philip Morris a încheiat ulterior un contract pentru distribuţia ţigărilor cu Inter­brands, liderul pieţei de distribuţie de bunuri de larg con­sum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO