Companii

Pe o piata in scadere, Altex deschide cel mai mare magazin Media Galaxy

Pe o piata in scadere, Altex deschide cel mai mare magazin Media Galaxy

La deschiderea magazinului, oamenii s-au calcat in picioare pentru a cumpara produsele ale caror preturi au fost reduse cu 50%

24.07.2006, 19:13 1450

Dan Ostahie, directorul general al celui mai mare retailer de electronice, electrocasnice si produse IT&C din Romania, Altex, apreciaza ca dupa un prim semestru in care piata produselor electrocasnice a scazut, luna iulie indica o usoara crestere a vanzarilor.
"Estimam ca in a doua jumatate a anului piata va avea aceeasi valoare ca in semestrul doi al anului trecut", a spus Ostahie.
Directorul general Altex a declarat ca piata retailului de produse electrice si electrocasnice din Romania va scadea in acest an cu 20% in zona produselor albe (frigidere, aragazuri) si cu 8-10% pe segmentul produselor negre (televizoare, sisteme audio).
Scaderea pietei se va mentine si pe parcursul anului viitor, urmand ca 2008 sa fie primul an de crestere. Piata romaneasca de retail va ajunge sa se situeze la nivelul pietelor europene abia in 2010, potrivit reprezentantilor Altex.
Ostahie evalueaza piata din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de euro depasit in 2005.
"Scaderea pietei vine ca urmare a nivelului foarte ridicat de consum prin creditare din perioada 2003-2005, dar si a politicii Bancii Nationale de temperare a consumului prin contractarea de credite", a adaugat Ostahie.
Dupa primul trimestru al acestui an, Altex a anuntat o cifra de afaceri de 47 de milioane de euro, in scadere cu aproximativ 8% fata de perioada similara a anului trecut.
Altex a deschis vineri, in Bucuresti, un nou magazin din seria Media Galaxy, cu o suprafata de 6.000 mp, fiind cel mai mare magazin de profil din Romania. Celelalte Media Galaxy deschise pana acum au intre 2.000 si 4.000 mp.
Deschiderea magazinului a fost extrem de animata, oamenii calcandu-se efectiv in picioare pentru a cumpara produsele ale caror preturi au fost reduse cu 50%. Aceste produse au fost insa disponibile in stocuri limitate.
Reprezentantii Altex nu au facut comentarii referitoare la incasarile din ziua deschiderii.
Anul acesta Altex si-a majorat capitalul cu 6 milioane de euro (21,7 mil. lei) si cu 10 milioane de euro
(36 mil. lei) pentru a finanta extinderea retelei de magazine. Pentru noul magazin Media Galaxy a fost necesara o investitie de 1,5 milioane de euro.
Deschiderile de magazine vor permite retailerului sa-si creasca in acest an cifra de afaceri la 300 de milioane de euro, fata de circa 275 de milioane de euro in urma cu un an. Altex a inregistrat in 2005 un profit net de 7,5 milioane de euro, detinand o cota de piata de 30%. Pentru acest an, conducerea Altex estimeaza ca 50% din vanzari vor fi reprezentate de produsele IT&C.
Odata cu deschiderea magazinului de la Unirea, BCR a lansat al doilea card co-branded MasterCard-Media Galaxy, prin care utilizatorii pot obtine o linie de credit de pana la cinci ani de zile, a carui valoare maxima se ridica la echivalentul in lei a sumei de 5.000 de euro. Acesta este al saselea card co-branded lansat de BCR, care detine, potrivit estimarilor proprii, 50% din totalul cardurilor co-branded emise de bancile locale. Altex opereaza retelele de magazine Altex, Altex Megastore si Media Galaxy, cu peste 120 de unitati deschise in toate judetele tarii.
In acest an, retailerul intentioneaza sa mai deschida inca trei magazine Media Galaxy. De asemenea, in urmatorii ani, compania va avea magazine si in afara Romaniei, prima locatie vizata fiind Bulgaria.
Principalii concurenti ai Altex pe piata locala sunt pe de o parte retelele specializate Cosmo, Domo si Flanco si intr-o mai mica masura retele internationale precum Carrefour, Cora sau Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO