Companii

Pentru Renault Clio, operatia estetica a reusit

28.03.2001, 00:00 19



Pregatit pentru a fi lansat pe piata in toamna acestui an, noul Renault Clio va imprumuta (in fotografia din caseta) o serie de caracteristici estetice de la modelul Vel Satis, recent lansat de compania franceza. Modificarile sunt insa mult mai substantiale decat un simplu facelift, siguranta si confortul beneficiind de o atentie deosebita.

Destinat unui sector de piata cu o concurenta acerba, noul supermini francez va avea ca principali rivali pe Ford Fiesta (o noua varianta ce urmeaza sa fie lansata in urmatoarele luni) si pe (inca) secretul Peugeot 107.

Pe langa operatia estetica, Clio va beneficia si de o noua gama de motorizari si cutii de viteza. Astfel, vor fi disponibile motoare cu injectie directa (atat diesel, cat si pe benzina), transmisie CVT (Continuous Variable Transmision) si o cutie manuala revizuita, cu cinci rapoarte inainte.

In ceea ce priveste caroseria, inca din momentul lansarii vor fi disponibile atat varianta in trei usi cat si cea in cinci usi. Noul model va fi usor de identificat in trafic, in primul rand datorita aspectului indraznet al farurilor si al grilei de radiator mult mai agresive.

Oglinzile laterale si ornamentele au fost de asemenea revizuite, iar marginile barelor de protectie se integreaza mai armonios in ansamblul estetic al masinii.

In ceea ce priveste partea din spate, noul aspect al stopurilor atrage privirile impreuna cu o uriasa emblema Renault. ai, potrivit noii politici a firmei franceze, numele producatorului nu va mai aparea scris pe caroserie. In interior, schimbari majore vor pune un accent mai puternic pe securitate.

Potrivit presei internationale, este posibil ca noul Clio sa fie dotat de serie cu airbag-uri laterale, dupa noua moda lansata de Opel Corsa. De altfel, tinta Renault este ca noul Clio sa cucereasca toate cele cinci stele de la probele privind securitatea automobilelor, Euro NCAP.

Se asteapta ca si nivelurile de echipare sa fie mult mai generoase decat in momentul de fata si, probabil, vor include pentru prima oara in clasa supermini sistemul de navigare prin satelit. Oricum, pornirea fara cheie a motorului, disponibile pe Laguna si Vel Satis, nu vor fi incluse in echiparea de serie a lui Clio.

Motorizarea noului Clio nu va fi straina in totalitate proprietarului unui Clio din modelul actual, deoarece supermini-ul Renault are in momentul de fata unele dintre cele mai noi si mai performante motoare.

In urma cu ceva vreme, compania avea proasta reputatie ca isi doteaza autoturismele cu motoare de calitate scazuta si deja depasite, de aceea Renault a incercat din greu - si a reusit - sa-si transforme intreaga gama de produse intr-una dintre cele mai sofisticate din industria auto.

Primul in grila de start va fi un nou motor pe benzina, cu capacitate cilindrica de 1.200 cmc 16 valve si o putere de 75 CP, urmat de un motor de 1.400 cmc 16 valve si o putere de 98 CP.

Nivelul de echipare de lux va fi dotat cu un motor de 1.600 cmc si o putere de 110 CP, in timp ce varianta 172, dupa ce va trece prin mainile companiei de tuning RenaultSport, va continua sa foloseasca excelentul motor de 2.000 cmc 16 valve si o putere de 172 CP.

Renault va continua sa promoveze si gama de motoare diesel, ce sunt extrem de populare in toata Europa. Vor fi disponibile doua variante, amandoua bazate pe sofisticatul motor de 1.500 cmc dCi, cu 65CP sau 85CP.

Gama de cutii de viteza va fi in momentul lansarii la una manuala cu cinci trepte inainte si o cutie automatica clasica, desi Renault experimenteaza in prezent un Clio dotat cu deja afirmata cutie automatica CVT de pe Nissan Micra.

Pentru urmatorii doi ani, in clasa supermini Renault nu are anuntate alte modele de Clio, asa ca dupa operatia estetica, creatia companiei franceze va trebui sa faca fata competitiei pana in 2003.

Pentru acel moment, Renault lucreaza deja intens la un model complet nou de Clio, ce se va lupta cu noua linie Peugeot 106 si cu Citroen Saxo (ce vor fi lansate anul viitor) si cu o noua varianta Volkswagen Polo, de asemenea prevazuta pentru lansare in 2003.

Potrivit presei internationale, Clio "model 2003" va imparti atat platforma, cat si gama de motorizari cu urmatorul Nissan Micra, desi cele doua masini vor avea stiluri si interioare diferite.

In ceea ce priveste pretul, pe piata europeana noul Clio se va situa probabil undeva in jurul nivelului de 10.000 de dolari, pentru varianta standard.



Noul Audi A8, un David cu armele lui Goliath

In batalia pentru cea mai buna masina din lume, compania Audi va scoate anul viitor la lupta un nou model al limuzinei A8. Prestigiul intregului grup Volkswagen atarna in balanta, deoarece noul vis al constructorilor germani se va infrunta cu noua generatie a seriei 7 de la BMW si cu noua gama Mercedes S-Klass.

Denumita codificat D3 si pregatita pentru lansare undeva in toamna anului 2002, limuzina urmareste atragerea - prin aspectul clasic dar in acelasi timp futurist - a unui segment de cumparatori ceva mai conservatori, care nu doresc luxul ostentativ afisat de S-Klass si seria 7 BMW.

Cei ce se asteapta insa la un frate mai mare al lui TT se inseala, caracteristicile tehnice revolutionare fiind in mare parte sub capota evoluata.

Pentru A8, Audi va folosi pentru prima oara motoarele pe injectie directa (FSi) la care se vor adauga suspensiile active, toate pe un sasiu din aluminiu, nu cu mult mai greu decat al aunui A4 standard.

La prezentarea prevazuta pentru Salonul Auto de la Paris din anul viitor, A8 va dispune de noul motor V6, cu o capacitate cilindrica de 3.000 cmc si o putere de 220CP. Pentru acest model, vor fi disponibile doua cutii de viteza, un CVT Multitronic sau o cutie automatica. Varianta superioara, cu un motor V8 de 4.200 cmc si 310CP, va avea numai tractiune integrala.

In sfarsit, cea mai scumpa echipare va fi cea dotata cu "monstruosul" W12 (da, 12 cilindri in W), cu o capacitate cilindrica de 6.000 cmc si 450CP. Cu acest motor, Audi spera ca A8 sa fie in continuare considerata drept cea mai puternica limuzina de serie, un adevarat David dotat cu armele lui Goliath.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO