Companii

Pepsi Americas investeste 3 mil. dolari in relansarea Prigat

Pepsi Americas investeste 3 mil. dolari in relansarea Prigat
16.07.2008, 17:26 329

Pepsi Americas, imbuteliatorul local al produselor PepsiCo, investeste 3 milioane de dolari in portofoliul de sucuri necarbonatate, prin relansarea marcii Prigat, proces care vizeaza ambalajul si comunicarea pe brand.
Producatorul a demarat zilele trecute cea mai mare campanie de promovare pentru Prigat de la lansarea produselor in Romania, in 1994, si pana in prezent.
"Prigat a fost prima marca de bauturi necarbonatate in Romania si reprezinta in prezent aproximativ o treime din vanzarile companiei, ca volum si valoare", a precizat Andreea Nicolcea, senior brand manager Prigat in cadrul Pepsi Americas.
La nivelul anului 2006, vanzarile produselor Prigat in Romania pot fi estimate la peste 50 mil. euro, potrivit ultimelor rezultate financiare comunicate de companie.
Andreea Nicolcea estimeaza cresterea vanzarilor Prigat cu o rata double digit (peste 10%) dupa relansarea brandului.
Prigat si Roua Muntilor (apa minerala) sunt singurele branduri din portofoliul Pepsi Americas la nivel local care nu apartin companiei americane PepsiCo. Prigat este un brand de origine israeliana, fiind detinut de Gat Foods, parte a grupului "The Central Bottling Company Group". Acesta imbuteliaza si distribuie pe piata din Israel, printre altele, si produse din portofoliul Coca-Cola.
Pe piata romaneasca, Prigat concureaza cu Cappy (Coca-Cola Hellenic), Tymbark (Maspex), Santal (Parmalat), Giusto (Romaqua), Fruttia (European Drinks) si cu produse importate, precum Pfanner sau Rauch. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei TNS CSOP citat de Romaqua, pe segmentul still drinks (bauturi racoritoare plate cu o concentratie de fructe de maxim 25%) brandul Giusto Natura detinut de imbuteliatorul apei Borsec a devansat pentru prima data anul trecut marca Prigat, acesta trecand astfel pe locul trei. Giusto Natura avea anul trecut o cota de 23,2% pe segmentul still drinks, astfel incat cota Prigat poate fi estimata la putin peste 20%.
Prigat era in anul 2004 liderul segmentului de bauturi still drinks in retail, cu o cota de piata de aproape 48%, potrivit unui studiu Nielsen citat de companie la acea data. Reprezentantii Pepsi Americas nu au dorit sa comunice valoarea cotei de piata in acest moment, precizand doar ca brandul se afla in top 3 bauturi necarbonatate.
"Nu doar volumele de vanzari sunt importante, ci si obiectivele privind cota de piata in valoare", a mai spus Andreea Nicolcea.
Reprezentantul Pepsi Americas a precizat ca segmentul este in prezent unul dintre cele mai dinamice, la nivelul pietei de bunuri de larg consum. "Exista o tendinta clara de orientare a consumului catre bauturile necarbonatate, cu continut redus de zahar sau de alti aditivi alimentari", a afirmat Nicolcea. Potrivit datelor din piata, sucurile naturale reprezentau anul trecut aproape 10% din vanzarile de bauturi racoritoare la nivel local, respectiv o piata de 100 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO