Companii

PepsiCo: Reducerea TVA a adus o creştere de peste 10% a consumului de băuturi răcoritoare

Călin Clej, director de marketing al diviziei de băuturi a PepsiCo

Călin Clej, director de marketing al diviziei de băuturi a PepsiCo

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.08.2016, 00:07 254
Călin Clej, director de marketing al diviziei de băuturi a PepsiCo în regiune, spune că reducerea TVA la alimente şi bău­turi nonalcoolice de la 24% la 9% a adus în piaţa de bău­turi răco­ri­toa­re o creştere con­tinuă a con­su­mului de băuturi răcoritoa­re, me­dia fiind de 17-18% în ulti­mul an.

„De la mo­men­tul redu­ce­rii TVA la alimente şi băuturi non­alcoolice, consu­mul de bău­turi răcori­toa­re a crescut cel puţin cu 10% în fiecare lună. În plus, combinaţia dintre mai mulţi factori, aşa cum sunt re­du­cerea TVA şi începutul de va­ră foarte călduros, a creat o ex­plozie în piaţă care încă se vede“, a de­clarat ma­nagerul în cadrul emisiunii ZF Live. Astfel, consumul de băuturi ră­co­ritoare ar putea încheia şi anul acesta pe creş­tere, lucru care s-ar pu­tea vedea şi în busi­nessurile celor mai mari jucători care deja au ajuns anul trecut la afa­ceri record. Vara este cel mai important mo­ment pentru pia­ţa bău­turilor răcoritoare car­bona­ta­te (inclusiv apă minerală), din mai şi până în septembrie rea­lizându-se circa 60-65% din volu­mele anuale.

Consumul de băuturi „cu bule“ se ridică la circa 53-57 de litri per capita în România, ţara situându-se pe podium în Europa Centrală şi de Est la acest capitol.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO