Companii

„Petice“ noi de autostrăzi în vestul ţării şi proiecte răzleţe de malluri şi birouri, în special în Bucureşti

„Petice“ noi de autostrăzi în vestul ţării şi...

Autor: Andreea Neferu, Cristi Moga

06.01.2014, 00:08 1671
Piaţa construcţiilor, care pe timp de criză a pierdut mai bine de 40% din valoare, ar urma să stagneze anul acesta sau chiar va creşte uşor, însă doar în contextul în care statul va relua proiectele de investiţii pe care le-a pus în aşteptare anul trecut şi va demara puţinele contracte pe care le-a atribuit deja în materie de infrastructură.
 
Anul 2014 ar urma să aducă şi aproape 70 noi kilometri de autostrăzi, în special în vestul ţării. Pe segmentul de imobiliare, livrările de noi proiecte comerciale sau de birouri vor fi rare şi punctuale, în timp ce pe rezidenţial, preţurile apartamentelor vor continua să scadă cu circa 5%, pe fondul restricţiilor de creditare şi al ofertei încă neabsorbite din piaţă.
 
Reţeaua de autostrăzi ar putea creşte în 2014 cu aproape 70 de kilometri
 
După ce în ultimii doi ani reţeaua de autostrăzi a României a crescut cu peste 250 de kilometri, 2014 nu va mai fi la fel de „productiv“ la capitolul inaugurări. Pentru anul acesta sunt programate a fi deschise circu­laţiei tronsoane de autostrăzi cu o lungime de aproape 70 de kilometri, majoritatea fiind situate pe Axa Prioritară 7 (fostul Coridor IV paneuropean), între Nădlac şi Sibiu.
 
Astfel, anul acesta ar urma să fie gata lotul al treilea (cu o lungime de 22 de kilometri) care va întregi autostrada dintre Orăştie-Sibiu. Tot anul 2014 ar trebui să aducă şi finalizarea autostrăzii Nădlac-Arad, care practic reprezintă poarta de intrare în România dinspre vestul Europei. În 2014 ar trebui să fie gata şi primii 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, situaţi între şoseaua Petricani din Capitală şi centura Bucureştiului. Finalizarea acestui tronson va depinde însă de finanţarea pe care statul o va aloca pentru acest proiect. Tocmai din cauza fondurilor din ce în ce mai restrânse pentru construcţia de infrastructură, statul a prelungit anul trecut contractul de execuţie a acestui „ciot“ de autostradă, de doar 6,5 kilometri, până în aprilie 2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO