Companii

PharmaFarm a inregistrat pierderi duble la trei luni

25.05.2007, 18:12 19

Distribuitorul de medicamente PharmaFarm din Cluj a inregistrat in primele trei luni ale acestui an pierderi de 3,56 mil. lei (1,1 mil. euro), cu 127% mai mari decat in perioada similara a anului trecut.
Cifra de afaceri a companiei a atins la finalul celor trei luni aproape 31 mil. lei (9,2 mil. euro), cu 5% mai mult ca in primele trei luni din 2005.
Veniturile totale ale PharmaFarm au fost de 31,53 mil. lei (9,32 mil. euro), in timp ce cheltuielile totale au fost de 35,1 mil. lei (10,37 mil. euro). Reprezentantii companiei nu au dorit sa sa faca niciun comentariu pe marginea acestor rezultate.
Firma clujeana detine 10 depozite in toata tara, cele mai importante fiind situate in Cluj, Bistrita, Salaj si alte doua puncte farmaceutice in zona rurala. Clientii companiei sunt 2.800 de farmacii din toata tara, conducerea PharmaFarm estimand ca acopera aproximativ 75% din piata farmaceutica. Clientii Pharmafarm sunt in proportie de 60% firme straine, restul medicamentelor fiind achizitionate de pe piata interna.
In 2005 Celesio a cumparat Kemofarmacia, devenind astfel indirect actionarul majoritar al PharmaFarm.
Celesio, cu afaceri de peste 20 mld. euro anual, este unul dintre primii trei distribuitori de medicamente din Europa. Grupul se gandeste si la o retea de farmacii pe plan local, potrivit informatiilor aparute in presa germana.
Planurile Celesio pentru Romania fac parte dintr-un program mai amplu de investitii, care prevedere de asemenea lansarea unei retele de retail in Germania, in conditiile in care legislatia va permite acest lucru, dar si in Ungaria, Polonia sau Bulgaria.
Principalii concurenti ai PharmaFarm sunt Mediplus, Relad, Farmexim, Farmexpert, Fildas Trading sau Montero. Marii distribuitori de medicamente si-au dezvoltat complementar si propriile lor lanturi de farmacii. Cele mai mari retele locale sunt Sensiblu, Help Net, Catena, Dona sau City Pharma.
Piata farmaceutica locala a crescut cu 25,3% in primele trei luni ale acestui an, cu 10% mai mult fata de estimarile initiale, pana la valoarea de 1,56 mld. lei (462,7 mil. euro). Vanzarile prin intermediul farmaciilor au consemnat un avans de 30,4%, iar cele prin intermediul spitalelor cu numai 6,8%, potrivit ultimului raport al companiei de cercetare a pietei Cegedim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO