Companii

Piaţa de suplimente alimentare s-ar putea dubla în trei ani

06.07.2010, 23:17 59

Consumul de suplimente alimentare pe cap de locuitor ar puteatrece de 8 euro la orizontul anului 2013, comparativ cu nivelul de4,7 euro în prezent, potrivit datelor companiei de cercetarePMR.

Acest segment de produse este extrem de atractiv pentrucompaniile din industria farmaceutică pentru că preţurile nu suntimpuse de stat, iar potrivit PMR în ultimii trei ani au fostoperate majorări de preţuri.

Recent, pentru suplimentele alimentare s-a aplicat majorareacotei de TVA de la 19% la 24%, fiind singura excepţie din piaţafarmaceutică unde TVA nu este la nivelul de 9%.

"Piaţa suplimentelor alimentare va continua să crească cu 10-16%între 2010 şi 2012 şi să revină la un ritm de 30% în 2013", a spusMonika Stefanczyk, head pharmaceutical market analyst al PMR.

Piaţa de profil a mai experimentat ritmuri de creştere de peste20% până în 2009 când a încetinit la un nivel de circa 1%.Revenirea la valorile de atunci are loc pe fondul schimbăriistilului de viaţă, al aşteptărilor de creştere economică înurmătorii ani şi al nivelului scăzut de saturaţie, potrivitPMR.

Valoarea pieţei de suplimente alimentare este de peste 100 mil.euro, nivel care include vânzările prin farmacii, magazine despecialitate, supermarketuri şi internet. Din total, vânzările prinfarmacii şi magazinele de specialitate au trecut de 90 mil. euroastfel că prin internet şi supermarketuri s-au rulat în jur de 10mil. euro.

"Se aşteaptă continuarea procesului de consolidare, iarcompaniile mari îşi vor apăra cota de piaţă, cel puţin pe termenscurt", se arată în raportul PMR.

Pe piaţa suplimentelor alimentare activează firme precumWalmark, LaborMed, Europharm, GSK, Zentiva, Terapia Ranbaxy.

Suplimentele alimentare fac parte din categoria produselor carese eliberează fără prescripţie medicală, aşa-numitele OTC-uri (overthe counter), care în prima parte a acestui an au înregistratvânzări mai mari în valoare, dar au scăzut în volum pe fondulcreşterii preţurilor. Preţul OTC-urilor nu este reglementat deautorităţi astfel încât poate fluctua liber. Această categorie estedependentă de puterea de cumpărare a populaţiei, produsele fiindsuportate integral din buzunarul pacientului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO