Companii

Piata de tamplarie termoizolanta urca spre 1 mld. euro

Piata de tamplarie termoizolanta urca spre 1 mld. euro
30.03.2007, 20:45 76

Piata de tamplarie termoizolanta va creste in acest an cu circa 30%, la peste un miliard de euro, pe fondul dezvoltarii domeniului constructiilor, potrivit lui Marin Crutescu, presedintele Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT).
Anul trecut, piata a inregistrat o crestere record de 30%, pana la 800 de milioane de euro, peste estimarile PPTT, care indicau un avans de 10-15%, la 600 de milioane de euro.
Dezvoltarea puternica a pietei de tamplarie termoizolanta in 2006 a fost determinata de cresterea sectorului rezidential si de numarul mare de cladiri inalte si hoteluri, potrivit PPTT, care reprezinta interesele a circa 145 de firme de profil.
Preturile la tamplarie vor continua sa creasca, in functie de evolutia internationala a preturilor petrolului - din care sunt fabricate cele mai cautate produse ale pietei, reprezentate de tamplaria PVC - si ale celorlalte materii prime, afirma Crutescu. Preturile materiilor prime au urcat cu 10% in 2006.
Presedintele PPTT considera ca oferta de tamplarie este mai mare decat cererea, iar preturile nu vor scadea, din cauza costurilor ridicate de productie si a impozitelor.
Preturile tamplariei din PVC variaza intre 100 si 250 de euro pe metru patrat, iar cea din lemn intre 120 si 400 euro pe metru patrat.
Anul trecut, cele mai vandute produse au fost cele din PVC, care reprezinta 70-75% din totalul vanzarilor, diferenta fiind reprezentata de aluminiu - circa 20% - si lemn. Tamplaria din lemn va creste anul acesta intr-un ritm mai dinamic decat al sectorului din PVC, datorita reorientarii clientilor finali catre produsele din lemn. Insa cea mai mare pondere o va detine in continuare tamplaria din PVC. In plus, se va inregistra o usoara crestere pe segmentul produselor din aluminiu, folosite in special in cazul cladirilor inalte. In 2007 vor intra pe piata mai multi jucatori mari, iar domeniul se va stratifica, urmand sa fie disputat de cativa competitori importanti.
Pe piata exista peste 3.000 de firme, din care 50 sunt mari, 200 sunt mijlocii, iar restul de mici dimensiuni. Printre jucatorii cei mai importanti se numara Gealan, Rehau, Veka, Amvic Ferestre, Schonline, Teraplast Bistrita, Lipoplast Timisoara, Suki Bucuresti sau Far Est, dar exista si jucatori atipici pentru acest business precum combinatul petrochimic Oltchim Ramnicu Valcea, care produce profiluri din PVC. Toti marii producatori de profiluri de PVC si geam termoizolant au raportat anul trecut cresteri semnificative ale cifrei de afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO