Companii

Pizzeriile online trec pe profit dupa doi-trei ani

Pizzeriile online trec pe profit dupa doi-trei ani

Pizzeriile online se asteapta anul acesta la scaderi cu pana la 30% ale vanzarilor pe fondul crizei

23.04.2009, 20:52 2366

Face Off, firma care detine pizzeria online GambinosPizza.ro, a fost infiintata in 2007, insa pizzeria a intrat efectiv pe piata bucuresteana in martie 2008, la initiativa a trei asociati: Gabriel Voicu, Florin Ghinescu si Catalin Macrea. Ulterior, Gabriel Voicu a fost inlocuit de Dumitru Guta.
Gabriel Voicu a demarat afacerea la 31 de ani, fara a avea experienta in domeniu, lucrand timp de sapte ani in Pro TV ca redactor, respectiv director de programe. "Ne-am inspirat din filmele si povestile cu gangsteri in alegerea numelui pizzeriei noastre: Gambino este una dintre cele mai mari familii de gangsteri din lume", a afirmat Gabriel Voicu.

Primii clienti au fost prietenii
Initial pizzeria a primit comenzi de la prietenii antreprenorilor, in conditiile in care intrarea pe piata s-a realizat in timpul Postului Mare, o perioada cu vanzari slabe. "Am inchiriat o casa intr-o zona centrala pe care am transformat-o intr-o adevarata bucatarie", a spus Voicu.
In ceea ce priveste promovarea pizzeriei, antreprenorii au preferat sa apeleze la serviciile unor agentii specializate, investind in crearea unui site si indexarea pe Google, precum si in distribuirea de flyere. Cand au pornit la drum erau cinci persoane, acum sunt aproximativ 30 de angajati gasiti prin intermediul recomandarilor facute de cunostinte.
La momentul in care businessul se lansa pe piata, necesarul zilnic de ingrediente era asigurat de furnizori precum Metro, insa, in timp, furnizorii "au inceput sa ne gaseasca pe noi, unii chiar propunandu-ne o colaborare dupa ce au primit flyere de promovare a pizzeriei", potrivit antreprenorilor.
In contextul crizei economice actuale, "daca vrei sa mentii standardele, trebuie sa pastrezi furnizorii si sa nu faci rabat de la calitate". Desi concurenta in sectorul pizzeriilor cu livrare la domiciliu este acerba, exista inca loc pe piata, intrucat in timp clientii devin destul de selectivi. "Multi deschid, dar si inchid", a adaugat Dumitru Guta. "In medie, livram lunar aproximativ 5.000 de pizza, insa in mod cert in 2008 cifra era mai mare."
Investitia initiala in acest business s-a ridicat la circa 65.000 de euro, in conditiile in care utilajele folosite au fost noi, iar pentru promovarea pizzeriei s-a optat pentru colaborari cu profesionisti. Initial, livrarile la domiciliu s-au realizat cu cinci scutere si doua Matizuri. "Bineinteles, am fost nevoiti sa mai investim bani pe parcurs, pentru ca exista o serie de lucruri pe care nu le iei in calcul initial si ca sa supravietuiesti, sa nu dezamagesti, trebuie sa investesti", a mai spus Dumitru Guta.
Estimativ, cifra de afaceri aferenta anului anterior s-a ridicat la 180.000 de euro, in conditiile in care profitul obtinut, de circa 30.000 de euro, a fost reinvestit in afacere, ajungandu-se la o flota de noua masini si sapte scutere. "Nu ne-am recuperat inca investitia, insa vrem sa crestem businessul, astfel incat in 2-3 ani sa ne aduca pe plus", a mai spus Dumitru Guta.

Extindere in provincie
Problemele intampinate in activitatea de productie si livrare au fost de cele mai multe ori generate de lipsa de responsabilitate a angajatilor. "Am schimbat zece pizzeri si peste 50 de livratori. In mod paradoxal, in ciuda crizei, angajatii au mai multe pretentii in aceasta perioada".
Pentru viitor planuiesc sa se extinda prin deschiderea de noi puncte de livrare in Bucuresti si chiar in provincie. "Vrem sa ne consolidam pozitia pe piata, iar in acest sens nu facem compromisuri in felul in care ne tratam clientii, desi este imposibil sa ii multumim pe toti." In conditiile actualei crize financiare, afacerea resimte o scadere de 20% a comenzilor. "Suntem dezamagiti, dar nu demoralizati. Punem la bataie multa munca, mult stres, dar satisfactiile vor fi pe masura."
Sorin Cojocaru, fondatorul pizzeriei cu livrare la domiciliu SpeedPizza.ro, a intrat in afaceri la varsta de 28 de ani, infiintand firma Hidrosfera Com in 2003. Initial, domeniul de activitate al firmei s-a axat pe comertul cu confectii, Sorin Cojocaru deschizand un magazin de profil in centrul IDM Basarab. "Am observat repede ca existau anumite perioade in care vanzarea de confectii era profitabila, in general debuturile sezoniere si principalele sarbatori (Pastele si Craciunul), dar existau si perioade de stagnare: ianuarie, februarie, iulie si august", a afirmat antreprenorul firmei.

De la o terasa la o pizzerie online
El a decis sa compenseze vanzarile mai reduse din aceste perioade prin implicarea in sectorul alimentar. In 2007 a deschis terasa Vacanza situata in centrul Cora Lujerului, unde se servea si pizza pe vatra la cuptor cu lemne. Investitia in echipamentele necesare s-a ridicat la aproximativ 20.000 euro, iar in urma inchiderii terasei s-a continuat cu livrarea pizzei la domiciliu.
A pornit la drum cu doua masini si un scuter pentru livrarea la domiciliu, investind permanent profitul obtinut si evitand creditarea bancara: "Investitia nu se termina niciodata, in momentul in care nu mai investesti in afacere o iei in jos. Tinand cont de concurenta de pe piata, mi-am propus doua obiective: cresterea calitatii produselor si a vitezei de livrare", a precizat Sorin Cojocaru.
Potrivit acestuia, calitatea produsului este greu de obtinut daca nu se tine cont de anumiti factori.
Utilizarea unor ingrediente de calitate se traduce prin cheltuieli mai ridicate si, in consecinta, un profit mai mic, in timp ce angajarea unor pizzeri experimentati majoreaza costurile de salarizare, a mai spus antreprenorul. "Profitul il vedeam undeva departe peste doi ani. La momentul lansarii acestei afaceri ma interesa intrarea pe piata si castigarea de clienti."
Promovarea pizzeriei s-a realizat prin crearea unui site si distributia de flyere. Desi nu avea experienta in domeniu, Sorin Cojocaru a lucrat ca animator sportiv timp de cinci ani intr-un hotel din Sharm El Sheikh (Egipt), observand astfel importanta relatiei comerciant-client.
Pizzeria cu livrare la domiciliu a pornit la drum cu opt angajati, in prezent ajungandu-se la 14. Numarul lunar de clienti al pizzeriei Speed se situeaza in jurul cifrei de 2.000, antreprenorul precizand ca volumul comenzilor s-a majorat cu circa 30% in raport cu anul precedent.
In ceea ce priveste achizitia de materii prime si cutii de pizza, Sorin Cojocaru a apelat initial la furnizori precum Metro, in timp incheind insa contracte de colaborare si cu alte firme.

Vanzari mai mici in perioada de criza
Cifra de afaceri inregistrata anul trecut s-a ridicat la 150.000 de euro, in crestere cu 20% fata de 2007, insa Sorin Cojocaru estimeaza ca actuala criza ar putea genera o reducere de cel putin 30% a vanzarilor, obiectivul major in contextul turbulentelor de pe piata fiind "mentinerea liniei de plutire si pastrarea numarului de angajati", potrivit acestuia.
Planurile pe termen scurt ale antreprenorului includeau extinderea afacerii in celelalte sectoare ale Bucurestiului, in conditiile in care in prezent activeaza doar in sectoarele 5 si 6, situate in apropierea punctului de preparare a produselor. Pe fondul crizei curente, Sorin Cojocaru a declarat ca va amana aceste planuri cel mai probabil pe termen mediu.
De asemenea, incepand cu 1 aprilie, antreprenorul a inchiriat un spatiu in galeria comerciala din complexul Cora Lujerului din cartierul Militari, de unde va continua livrarea la domiciliu, dar si vanzarea directa catre clienti.

GambinosPizza.ro:

  •  S-a infiintat in 2008
  •  Investitie initiala: 65.000 de euro
  •  Cifra de afaceri in 2008: 180.000 de euro
  •  Profit in 2008: circa 30.000 de euro
  •  Numar de angajati: aproximativ 30
  •  Livrari lunare: 5.000 pizza
     

SpeedPizza.ro:

  •  S-a infiintat in 2007
  •  Investitie initiala in echipamente: 20.000 de euro
  •  Cifra de afaceri in 2008: 150.000 euro, in crestere cu 20% fata de 2007
  •  Numar de angajati: 14
  •  2.000 de clienti lunar
  •  Planuri pe termen mediu: extinderea livrarilor catre toate sectoarele bucurestene

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO