Companii

Plus estimeaza ca discounterii vor avea o cota de 40-45% din piata de retail

14.11.2005, 17:49 19

Reteaua de magazine de tip discounter (cu preturi reduse) Plus, parte a grupului german Tengelmann, estimeaza ca in urmatorii ani acest format de magzine va ajunge la o pondere de peste 40% din piata romaneasca de retail.

"In Germania, discounterii au acum o cota de 40-45% din piata de retail si sunt convins ca si in Romania se va ajunge la acest procent", a declarat Uwe Klostermann, directorul general al Plus Discount Romania.

Planurile de investitii ale germanilor sunt situate la aproximativ 200 de milioane de euro pe termen mediu. Reteaua Plus va fi lansata oficial in aceasta saptamana insa grupul german a deschis treptat in ultima luna 10 magazine sub brandul Plus in Bucuresti, Targoviste, Deva, Bistrita, Bacau, Sibiu, Orastie si Gherla, motivatia oficiala fiind testarea sistemelor de aprovizionare si transmitere de date.

"Ceea ce ne deosebeste de ceilalti retaileri (supermarket - n. red.) este ca achizitionam cantitati foarte mari de la furnizori, pe care le depozitam in centrul nostru logistic de la Ploiesti. Marfurile livrate in depozite sunt repartizate apoi catre magazine. Astfel, realizam economii atat pe partea de aprovizionare, dar si pe partea de logistica", a explicat Klostermann, care estimeaza ca Plus Romania va trece pe profit dupa al treilea sau al patrulea an de functionare.

Centrul logistic de la Ploiesti a necesitat o investitie de peste 15 milioane de euro, are o suprafata de 28.000 de mp si poate aproviziona 60 de magazine Plus de pe intreg teritoriul tarii.

"Intentionam ca pana in 2008 sa avem in jur de 120-150 de magazine in orasele cu peste 30.000 de locuitori si sa construim un al doilea centru logistic in Transilvania", a spus Klostermann. El a explicat ca pentru transport Plus va apela la serviciile unui transportator german agreat de companie la nivel european, iar in ceea ce priveste distributia de produse proaspete va apela la brokerul logistic Macromex. Spre deosebire de alte lanturi de retail care au intrat pe piata romaneasca, nemtii de la Plus Discount au ales sa desfasoare o ampla campanie de promovare, mai ales prin TV. "Am ales sa ne promovam imaginea si prin reclame TV deoarece magazinele noastre sunt amplasate in multe orase din tara, nu doar in Capitala", spun oficialii Plus. Magazinele Plus din Romania au o suprafata de 1.500 mp, 80-100 de locuri de parcare si 20-25 de angajati.

"In Europa, un magazin Plus are 10 angajati, dar in Romania a trebuit sa ne adaptam cerintelor pietei deoarece timpul de lucru este mai mare, iar magazinele sunt deschise si duminica", a explicat Klostermann, care are ca obiectiv obtinerea unui volum al vanzarilor anuale de 400 de milioane de euro, in conditiile in care estimeaza ca un magazin va inregistra vanzari anuale de 2,5-3 milioane de euro.

Principalii concurenti ai Plus pe piata romaneasca sunt retele de magazine tip discounter detinute de grupul german Rewe (XXL Mega Discount si Penny Market) si unii jucatori mai mici, precum miniMax Discount, o retea dezvoltata de fostul sef al XXL Mega Discount. In toamna acestui an a intrat oficial pe piata un alt grup german, Kaufland, care are o politica agresiva de pret, suprafata magazinelor fiind insa mai mare (aproximativ 4.000 de mp).

Grupul Tengelmann opereaza peste 7.300 de magazine din 15 tari si are o cifra de afaceri anuala de 27 miliarde de euro. Pe langa divizia Plus care contribuie cu vanzari anuale de peste 8 mld. euro, din grupul Tengelmann mai fac parte diviziile OBI, A&P, Kik, Kaisera??s Tengelmann, KD si Interfruct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO