Companii

Porsche a castigat de pe urma gropilor

03.05.2004, 00:00 15



Patron sau antreprenor roman, cu o personalitate puternica, atent la imaginea sa si nu in ultimul rand bogat. "Sunt destul de multi romani care corespund acestui portret. Si acesti romani si-au cumparat anul trecut Porsche Cayenne", afirma convins Hans Riedl, director executiv de marketing si vanzari si membru in Consiliul de Administratie al celui mai profitabil producator auto din lume de anul trecut, Porsche AG.



Potrivit acestuia, cei 64 de romani care si-au cumparat anul trecut o masina Porsche au permis producatorului german realizarea unui volum de vanzari care a depasit cu mult chiar si cele mai optimiste estimari.



"In 1998 am venit pe piata romaneasca prin intermediul importatorului local Porsche Romania. Nici in visele noastre nu credeam ca vom ajunge in cinci ani sa vindem la nivelul unui an nu mai putin de 64 de masini. Mai ales ca pana acum vanzarile noastre in Romania s-au situat la 10-15 unitati anual", a precizat Riedl. Un Porsche costa in jur de 100.000 de euro.



Explicatia pentru explozia de anul trecut a vanzarilor este lansarea modelului de automobil tot-teren (SUV) Cayenne, care a inregistrat vanzari record in toata lumea.



"In Romania acest model s-a vandut cu atat mai bine cu cat face foarte bine fata drumurilor. Daca in cazul unui model sportiv garda joasa ar putea reprezenta un impediment avand in vedere calitatea slaba a soselelor din Romania, in cazul unui automobil de teren acest dezavantaj dispare. In plus, masinile Porsche vandute in Romania nu sunt cu nimic mai prejos decat cele din Europa de Vest sau Statele Unite", a completat Riedl.



In aceste conditii, spune oficialul citat, o data cu posibila aderare a Romaniei la Uniunea Europeana cresterea calitatii drumurilor ar putea inseamna si o crestere a vanzarilor Porsche in Romania.



"Puterea de cumparare va creste la randul ei, deci masinile Porsche vor fi accesibile unui public mai larg. In plus, daca drumurile vor fi mai bune, va creste si interesul pentru o masina sport cum este cazul Porsche. Astfel, am putea ajunge pe termen mediu la vanzari de 100 de Porsche in Romania, insa este o previziune foarte optimista", a mai spus Riedl.



Porsche AG estimeaza pentru acest an fiscal (inceput la 1 august 2003) vanzari de 65.000 de unitati. "Jumatatea dintre acestea vor fi vandute pe piata nord-americana, Germania va reprezenta cam 20% din vanzarile Porsche, in timp ce restul lumii va absorbi restul de 30% din vanzarile Porsche", a mai spus Riedl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO