Companii

Posta si-a dublat marja de profit, la 4,3%

28.10.2008, 15:01 16

Compania Nationala Posta Romana a inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere de 41,8% a cifrei de afaceri, pana la 282 mil. euro (1.026 mil. lei), conform cresterii estimate pentru acest an, atat pe fondul volumelor mai mari, cat si al majorarii tarifelor.

La sase luni Posta a raportat o crestere de 44%, insa in trimestrul trei au fost incluse si lunile de vara care nu sunt dintre cele mai bune pentru jucatorii din domeniu.
Marja de profit a companiei este de circa 4,3%, dubla fata de nivelul la care compania a incheiat anul trecut. Pentru 2007 Posta Romana a raportat o cifra de afaceri de 312 mil. euro si un profit net de 7,6 mil. euro, potrivit Ministerului Finantelor.
Posta a pierdut in ultimii ani cota de piata pe segmentul de curierat pe fondul dezvoltarii afacerilor private, in schimb pe partea de corespondenta conduce in continuare detasat. Dupa rezultatele raportate anul trecut, Posta Romana are afaceri de circa opt ori mai mari decat urmatorii jucatori de pe piata de posta si curierat. Activitatea de livrare de scrisori contribuie cel mai mult la afacerile companiei, cu circa 30%, in timp ce posta rapida reprezinta doar 5%, iar coletele doar 3%, potrivit unor informatii anterioare furnizate de reprezentantii companiei.
Astfel, planul de restructurare a Postei realizat de Roland Berger si aprobat recent in Guvern prevede intarirea pozitiei si pe curierat rapid.
"In prezent, se analizeaza calea de relansare a segmentului de curierat rapid. Aceasta poate fi facuta prin eforturi investitionale proprii ale companiei, prin asociere cu un jucator mare de pe piata europeana de curierat sau achizitia unei companii", a spus Cristian Buciu, director executiv operational al Postei Romane.
Piata de curierat a fost bogata in tranzactii in acest an, printre companiile mari care ar mai putea fi achizitionate numarandu-se doar Fan Courier sau TCE-Curiero, firma rezultata din fuziunea celor doua companii. Astfel, Cargus a fost preluata de DHL, Pegasus a fost cumparata de GeoPost, iar UPS a intrat direct in Romania prin achizitia Trans Courier Service, care a functionat inainte ca agent autorizat al gigantului american. Totodata, pana la sfarsitul anului Posta urmareste sa lanseze serviciul de corespondenta prioritara si va fi desemnat castigatorul licitatiei pentru constructia in Bucuresti a primului centru automatizat de sortare din tara si pentru modernizarea centrului de sortare existent in Cluj.
Potrivit datelor furnizate de companiile din curierat, criza financiara nu a determinat pana in prezent reducerea volumelor de expedieri. La noua luni companii importante de pe piata precum Fan Courier, TNT sau Pegasus au anuntat cresteri de peste 25%, in ritm cu estimarile initiale. Reprezentantii Postei considera insa ca in perioada urmatoare se vor vedea unele efecte ale crizei. "In aceasta perioada ne asteptam la o crestere moderata a pietei", a spus Buciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO