Companii

Praktiker bifeaza primul declin anual: minus 12%

Praktiker bifeaza primul declin anual: minus 12%
28.03.2010, 23:08 37

Germanii de la Praktiker raman cel mai mare jucator din retailullocal de bricolaj, desi anul trecut au franat expansiunea si auraportat primul declin al vanzarilor in Romania.

Compania a raportat o cifra de afaceri de 1.091 de miliarde delei (257 mil. euro) pe 2009, in scadere cu 2,6% fata de anulanterior, pe fondul unui declin al pietei de profil estimat dePraktiker la 25-30% in acest interval.

Declinul afacerilor in euro este de circa 12%, reteaua ajungandde la afaceri de 292 mil. euro in 2008 la o valoare de 257 mil.euro anul trecut, calculat la cursul mediu BNR. Retailerul opereaza26 de magazine la nivel local, iar anul trecut a franat expansiuneain teritoriu, avand o singura inaugurare, la Focsani, fata de 5deschideri realizate in 2008.

"Impactul restrangerii consumului asupra cifrei noastre deafaceri a fost mult sub procentul de comprimare al pietei, iaracest lucru ne arata ca in 2009 am reusit sa ne consolidam pozitiade lider pe segmentul do-it-yourself, majorandu-ne cota de piata",a declarat Monica Hodor, director general interimar al PraktikerRomania.

Vanzarile in unitatile mai vechi de un an ale retelei (like forlike sales) s-au contractat cu 9% in lei si cu 21% in euro inintervalul mentionat, potrivit datelor din raportul anual alPraktiker. 2009 a fost primul an de declin al pietei de bricolaj sia venit dupa un avans de 20-30% la nivelul lui 2008. In acesteconditii, aproape toti retailerii de profil au franat bruscexpansiunea, finalizand anul cu mai putine locatii decat aveau pusepe hartie in 2008.

In conditiile in care retelele internationale Bricostore,BauMax, Obi si Hornbach si-au incetinit expansiunea in 2009 dincauza contractiei consumului, surpriza pe piata a venit din parteacompaniei romanesti Dedeman, care si-a facut intrarea in Bucuresticu doua magazine si a finalizat in total patru proiecte noi deextindere, prin investitii estimate la 50 mil. euro in 2009.Expansiunea a permis retelei romanesti sa ramana anul trecut laaceeasi valoare a vanzarilor inregistrata in 2008, de 250 mil.euro. Reprezentantii Dedeman nu au precizat daca valoareaafacerilor raportata pe 2009, de 250 mil. euro, include TVA-ul.

La doi ani distanta de devansarea retelei franceze Bricostore,Dedeman intensifica lupta la varful pietei de bricolaj.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO