Companii

Praktiker şi-a accentuat declinul: minus 28,8% la S1

Praktiker şi-a accentuat declinul: minus 28,8% la S1

Foto Silviu Matei

Autor: Cristi Moga

28.07.2011, 00:07 980

Reţeaua germană de bricolaj Praktiker, care deţine pe plan local27 de magazine, a înregistrat vânzări de 68,7 mil. euro în primajumătate a acestui an, în scădere cu 28,8%, atingând astfel celemai slabe vânzări per magazin de la intrarea companiei pe piaţalocală, în 2002.

Pe o piaţă în care reuşesc să crească doar companiile carecontinuă să se extindă, germanii au realizat vânzări me­dii lunarede 420.000 de euro per magazin în prima jumătate a acestui an, detrei ori mai scăzute faţă de maximele atinse în 2007 (1,2 mil. europer magazin) şi cu 45% sub nivelul din 2002, când doar magazinuldin Voluntari al companiei a rea­lizat vânzări de 3,1 mil. euro îndecurs de patru luni.

"Ţări pre­cum Grecia şi România au fost zguduite puternic depro­ble­mele economice şi fiscale. (...) Mai mult, nu se întrevedenici­un semn de îmbunătăţire a situaţiei", motivează scădereavânzărilor reprezentanţii Praktiker în raportul semestrial.

România este ţara din afara Germaniei în care Prak­ti­ker s-aextins cel mai mult, dar care totodată înregistrează în prezent şicele mai mari scăderi de venituri, inclusiv pe fon­dul competiţieicu alţi jucători puternici, precum Dedeman, Bri­costore, BauMax,OBI sau Hornbach.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO