Reţeaua germană de bricolaj Praktiker, care deţine pe plan local27 de magazine, a înregistrat vânzări de 68,7 mil. euro în primajumătate a acestui an, în scădere cu 28,8%, atingând astfel celemai slabe vânzări per magazin de la intrarea companiei pe piaţalocală, în 2002.
Pe o piaţă în care reuşesc să crească doar companiile carecontinuă să se extindă, germanii au realizat vânzări medii lunarede 420.000 de euro per magazin în prima jumătate a acestui an, detrei ori mai scăzute faţă de maximele atinse în 2007 (1,2 mil. europer magazin) şi cu 45% sub nivelul din 2002, când doar magazinuldin Voluntari al companiei a realizat vânzări de 3,1 mil. euro îndecurs de patru luni.
"Ţări precum Grecia şi România au fost zguduite puternic deproblemele economice şi fiscale. (...) Mai mult, nu se întrevedeniciun semn de îmbunătăţire a situaţiei", motivează scădereavânzărilor reprezentanţii Praktiker în raportul semestrial.
România este ţara din afara Germaniei în care Praktiker s-aextins cel mai mult, dar care totodată înregistrează în prezent şicele mai mari scăderi de venituri, inclusiv pe fondul competiţieicu alţi jucători puternici, precum Dedeman, Bricostore, BauMax,OBI sau Hornbach.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels