Companii

Preluarea Daewoo Craiova a intrat pe ultima suta de metri. Ford sau General Motors?

Preluarea Daewoo Craiova a intrat pe ultima suta de metri. Ford sau General Motors?

Investitorul va trebui sa asigure o productie de 100.000 de autoturisme si de 200.000 de unitati dupa patru ani

25.04.2007, 18:42 73

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), actionarul majoritar al Automobile Craiova, va incepe negocierile pentru privatizarea Automobile Craiova, in iunie sau iulie, cu o singura companie, potrivit unor surse guvernamentale citate de Mediafax.
AVAS a anuntat vanzarea unui pachet de 72,4% din actiunile companiei, termenul-limita al depunerii de scrisori de intentie neangajante din partea investitorilor expirand astazi.
Potrivit surselor citate, in perioada urmatoare va fi elaborat caietul de sarcini si va fi publicat un anunt de privatizare pentru depunerea ofertelor angajante. Ofertele publice neangajante nu implica obligativitatea participarii la licitatie
"Investitorii vor avea la dispozitie un termen de 45-60 de zile de la publicarea anuntului, in care vor depune ofertele. Dupa analizarea acestora va fi aleasa cea mai buna oferta", au precizat sursele. Printre companiile anuntate la inceputul anului de catre autoritatile romane ca fiind interesate de preluarea uzinei de la Craiova se numarau Ford, General Motors si compania indiana Tata Motors.
Compania Daewoo Automobile Romania si-a rascumparat actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor la uzina de la Craiova pentru 60 mil. dolari in august a anul trecut. Contractul de transfer al participatiei de 51% intre Daewoo Motor Company si Daewoo Automobile Romania a fost semnat in luna august a anului trecut. La Daewoo Automobile actiunile sunt detinute in proportie de 51% de compania insasi si 49% de Automobile Craiova.
Cea mai mare pondere in grila de evaluare, utilizata in departajarea competitorilor o are pretul oferit. De asemenea, potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de minimum 10 miliarde de euro pe an pentru a fi acceptati si o productie de cel putin 1 milion de automobile anual. Pretul pe actiune oferit va reprezenta 30% din grila de punctaj, in timp ce investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Printre criteriile care vor fi luate in calcul la departajarea competitorilor se vor numara nivelul de integrare pe piata a uzinei de la Craiova (25%) si numarul de automobile produse dupa privatizare (20%).
Dupa primii doi ani dupa ce preia uzina, investitorul va trebui sa asigure o productie de 100.000 de autoturisme si de 200.000 de unitati dupa patru ani.
John Fleming, directorul operational pentru Europa al Ford Motor Company, afirma ca Ford ar putea prelua uzina de la Craiova concomitent cu extinderea capacitatilor de productie la uzinele din Rusia pentru acoperirea cererii accelerate inregistrata pe piata auto din Europa de Est.
Ford Motor Company, cel de-al doilea mare producator de automobile de pe piata americana, a inregistrat in 2006 o pierdere record in istoria companiei de 12,7 mld. dolari, datorita cererii tot mai scazute de SUV-uri si camionete pe piata nord-americana, determinata de cresterea preturilor la combustibili si a costurilor determinata de programul de disponibilizari. Ford implementeaza o strategie de restructurare care implica inchiderea a 16 uzine si disponibilizarea a 45.000 de angajati in America de Nord.
General Motors a incheiat in toamna anului trecut un acord cu constructorul ucrainean UkrAvto pentru realizarea de automobile marca Chevrolet la o fosta fabrica Daewoo din Polonia. Modelul asamblat va fi Aveo, un automobil de clasa mica in trei volume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO