Companii

Prin ricoseu, scaderea euro determina Rondocarton sa renunte la jumatate din investitii

29.03.2005, 00:00 25


Conducerea companiei clujene Rondocarton a anuntat schimbarea strategiei de investitii pentru acest an renuntand la jumatate din suma prevazuta initial deoarece comenzile clientilor, in marea majoritate exportatori, sunt mai reduse decat se preconiza. Exportatorii sunt afectati de scaderea euro.


"Anul acesta intentionam sa investim doua milioane de euro in retehnologizare si modernizare, dar am hotarat sa investim doar jumatate din suma propusa. Daca lucrurile se vor ameliora vom relansa si investitiile", a declarat pentru ZF Transilvania Teofil Campean, director general al firmei.


El a apreciat ca vor fi afectate si rezultatele financiare, cifra de afaceri urmand sa ramana - in varianta optimista - la acelasi nivel inregistrat anul trecut, respectiv 20 mil. euro, sau - in varianta pesimista - sa scada la 19 mil. euro. In plus, reprezentantii Rondocarton estimeaza ca in acest an intreaga industrie a ambalajelor din carton va inregistra o stagnare sau chiar o descrestere. "Aceasta situatie va fi determinata de faptul ca majoritatea clientilor interni isi reduc productia si de aceea suntem nevoiti si noi sa facem acelasi lucru", a mai adaugat Teofil Campean.


Rondocarton a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, in crestere cu 5% fata de 2003. "Anul trecut a fost un an bun pentru economia romaneasca si implicit si pentru noi", a precizat directorul Rondocarton. Firma clujeana detine o cota de piata estimata la 27%, iar conducerea companiei sustine ca, in 2004, Rondocarton a ajuns in pozitia de lider de piata la productia de ambalaje.


Materia prima folosita de producatorul de ambalaje clujean este importata in proportie de 60% din Austria, Germania si Cehia. Restul este procurata din Romania. "Avem anumite standarde de calitate si sunt putini producatorii de celuloza din tara care ating aceste standarde", a explicat directorul general al Rondocarton.


Compania clujeana Rondocarton a investit in 2004 peste 1,5 milioane de euro intr-un nou spatiu de productie, situat pe o suprafata de 6.500 de metri patrati. Pe langa investitia in constructia halei, producatorul clujean de ambalaje din carton ondulat a mai alocat 2,8 milioane de euro pentru achizitionarea unor noi utilaje de productie. Rondocarton s-a infiintat in 1999 la Cluj-Napoca si are in prezent 200 de angajati. Firma austriaca Rondo Ganahl Aktiengesellschaft detine 92% din Rondocarton, restul actiuniilor fiind in proprietatea mai multor persoane fizice romane si austriece.


Grupul are peste 850 de angajati si a inregistrat in 2003 o cifra de afaceri de 160 de milioane de euro. Principalii competitori ai Rondocarton sunt Romcarton, Dunapack si Ecopack.


Piata romaneasca a produselor de carton ondulat, estimata la 80 mil. euro, este disputata de opt producatori. Acestia au o productie totala anuala de aproximativ 140.000 de tone. Din intreaga cantitate, 50% este transformata de acesti producatori in ambalaje, restul fiind comercializata sub forma placilor din carton ondulat, catre alte societati de transformare sau catre producatori de mobilier.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO