Companii

PRO TV, profit operational de 81,7 mil. dolari la noua luni

29.10.2008, 14:10 35

Compania PRO TV, care detine posturile de televiziune PRO TV, Acasa, PRO TV International, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania, a inregistrat in primele noua luni un profit operational (EBITDA) de 81,78 milioane de dolari, cu 43% peste valoarea din aceeasi perioada a anului trecut.

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 45%, pana la 197,11 milioane de dolari. Marja de profit cu care opereaza PRO TV este astfel de circa 41%.
In trimestrul trei, compania de televiziune a raportat un profit operational de 20,11 mil. dolari, fata de 19,48 mil. dolari in aceeasi perioada din 2007, cresterea fiind de aproximativ 3%. Afacerile s-au ridicat la 59,28 milioane de dolari in trimestrul trei, fiind cu 33% peste valoarea din trimestrul trei al anului trecut.
Rezultatele financiare au fost publicate ieri de grupul american Central European Media Enterprises (CME), care controleaza 95% din actiunile companiei Pro TV. Adrian Sarbu detine restul de 5%. Sarbu este proprietarul grupului MediaPro, care detine, printre altele, si Ziarul Financiar.
CME mai detine posturi de televiziune in Cehia, Slovenia, Slovacia, Croatia, Ucraina si Bulgaria.
In trimestrul trei, CME a raportat o scadere a profitului operational cu 33,8%, pana la 42,45 mil. dolari. Cifra de afaceri a urcat cu 15%, pana la 201 mil. dolari. Grupul american a inregistrat in primele noua luni un profit operational de 250,22 mil. dolari, cresterea fata de primele noua luni din 2007 fiind de aproape 31%. Cifra de afaceri s-a ridicat la 729,87 milioane de dolari, cu 35% peste valoarea din aceeasi perioada a anului trecut.
"Rezultatele din primele noua luni subliniaza cresterea continua a operatiunilor noastre pe toate pietele si ne reafirmam estimarile de crestere in moneda locala pentru 2008. Aceasta inseamna ca 2008 va fi un alt an foarte bun pentru CME, in care vom continua cresterea afacerilor si a profitului de la un an la altul", a declarat Michael Garin, directorul executiv (CEO) al CME.
"Discutiile initiale pe care le-am purtat cu firmele de publicitate pentru 2009 sprijina ideea noastra conform careia criza economica nu va avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor cu publicitatea TV pe pietele pe care operam. Ne-am asumat pentru 2009 o crestere de doua cifre a afacerilor si a profitului operational in moneda locala, oricare ar fi conditiile economice", a mai spus Garin.
Adrian Sarbu, directorul operational (Chief Operating Officer) al CME, a declarat ca "avem businessuri care sunt lideri de piata si care genereaza lichiditati".
"Abilitatea noastra de a crea continut local ne ofera control asupra cheltuielilor de capital si de productie. Vom ramane concentrati pe planul nostru de a obtine crestere si de a ne mentine marjele chiar si intr-un mediu economic plin de provocari", a spus Sarbu.
Asa cum a anuntat la intalnirea cu analistii de saptamana trecuta, CME estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 1,039 miliarde de dolari si un profit operational de 370 mil. dolari, rezultatele financiare fiind influentate de evolutia cursului de schimb din tarile in care activeaza grupul. Dolarul s-a apreciat semnificativ fata de euro si fata de monedele locale de pe pietele grupului, tendinta care va continua pana la sfarsitul anului, estimeaza oficialii CME. De aceea, ei considera ca rezultatele exprimate in moneda locala sunt un indicator mai bun al performantei operatiunilor.
Grupul CME este listat pe bursa americana NASDAQ si la bursa din Praga. Din cauza crizei financiare si a caderii burselor, valoarea companiei a scazut la 720 de milioane de dolari, pretul pe actiune fiind de 20 de dolari, fata de un nivel maxim de peste 120 de dolari acum un an.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO