Companii

Prodal' 94 se asteapta la o revenire

30.11.2004, 00:00 143

Prodal? 94, producatorul marcilor de vodca Stalinskaya, a ginului Wembley sI a brandy-ului Fancy se asteapta ca vanzarile pe ultimele doua luni ale acestui an - cele mai bune pentru vanzarile de bauturi spirtoase - sa fie similare cu cele din aceeasI perioada a anului trecut, dupa ce piata a fost puternic afectata de dublarea accizelor in aceasta vara.
"Pentru aceste ultime doua luni ale anului ne asteptam la un consum mai mare al produselor branduite, consumatorii se vor uita mai putin la pret sI vor pune accentul pe produsele de calitate sI <<branduite>>", spune Bogdan Mihail, vicepresedintele Prodal? 94.
Principalii actionari ai Prodal ?94 sunt doi cetateni romani de origine iraniana, care mai detin fabrica de ulei Agricover Buzau.
Alaturi de Prodal ?94, cei doi oameni de afaceri mai controleaza firmele de distributie de bauturi Granddies si producatorul de alcool si bere Bere Spirt Drobeta Turnu Severin. Cele trei societati au avut anul trecut o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de 2002, cand au avut 26 de milioane de euro.
Estimarile de inceput de an pentru 2004 mergeau catre vanzari de 52 de milioane de euro. "Previziunile pentru acest an trebuie revazute pentru ca ele sunt afectate de schimbarile legislative repetate dar sI de posibila modificare a Codului Fiscal prin care se urmareste ca acciza sa fie platita in momentul in care vor fi cumparate timbrele fiscale", sustine Bogdan Mihail.
Prodal '94 produce marcile de vodca Stalinskaya, Discovery si Infinity, brandy-urile Passion si Fancy si ginul Wembley, plus berea Mitos, o marca comercializata la nivel local in Drobeta Turnu Severin. Conform studiilor AC Nielsen, ginul Wembley si-a consolidat si crescut cota de piata pentru februarie-martie 2004 la peste 48% fata de 45% in perioada similara a anului trecut. Pe segmentul de brandy, Passion si-a dublat cota de piata la 8 procente in aceiasi perioada a lui 2004. Prodal ?94 produce si o marca locala de bere Mitos care a avut anul trecut o cota de piata de 90% in Drobeta Turnu Severin si 0,6% din cea nationala.
Prodal ?94 a lansat recent pe piata romaneasca doua marci rusesti de vodca - Stolichnaya (cea mai vanduta vodca din SUA) si Moscovskaya - apartinand companiei de stat din Rusia FKP Soyuzplodimport.
Principalii concurenti ai Prodal pe piata vodcii sunt Sankt Petersburg, Perfect, Kreskova, Alexander si Dakk. La gin se concureaza cu Bartender?s iar la brandy cu Alexandrion.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO