Companii

Producatorii de alimente au la vanzare terenuri de 100 mil. euro

05.08.2009, 17:50 18

Producatorii din industria alimentara au scos la vanzare terenurile fabricilor pe care le-au inchis in ultimii ani, valoarea celor peste 180.000 de metri patrati depasind in prezent 100 de milioane de euro, potrivit estimarilor realizate de ZF.

Scopul unor companii ca Heineken Romania, producatorul brandului de bere Golden Brau, sau Orkla Foods Romania, producatorul margarinei Unirea, care au anuntat recent ca vor sa vanda terenurile fostelor capacitati de productie, este de a face rost de lichiditati si a inregistra o crestere a profitului. Astfel, peste zece companii din topul celor mai mari producatori ai industriei alimentare detin in acest moment terenuri cu suprafete intre 16.000 si 60.000 de metri patrati pe care au anuntat ca intentioneaza sa le vanda. "Toata lumea vrea sa isi vanda terenul la ora actuala, dar preturile nu sunt cele pe care le-ar vrea cumparatorul. In acest moment, vanzarea terenurilor fostelor fabrici nu este o afacere buna pentru ca nu exista cerere", a declarat Attila Peli, directorul departamentului de terenuri al firmei de consultanta imobiliara Colliers International.

Potrivit lui Peli, cumparatorul poate primi acum, in cel mai bun caz, jumatate din pretul pe care l-ar fi luat pe acelasi teren cu doar un an in urma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO