Companii

Producătorii de vin: de când se discută măsurile anticriză, consumul stagnează

30.06.2010, 23:08 32

Producătorii de vin sunt de părere că pe fondul majorării TVA cucinci puncte procentuale vor avea de câştigat băuturile "făcute încasă, din zona pieţei fără taxe", cum sunt vinul sau ţuica saubăuturile contrafăcute în detrimentul produselor din comerţ.

"Aceste băuturi vor câştiga o cotă din ce în ce mai mare, iarproducătorii de vin în condiţiile actuale vor putea face faţăacestei concurenţe foarte greu", este de părere Daniel Negrescu,brand manager al Murfatlar.

El adaugă faptul că firma pe care o reprezintă va fi afectatădin mai multe puncte de vedere: reducerea consumului, creştereacosturilor pe fondul majorării preţurilor la furnizori, acombustibililor, a cursului de schimb şi reducereaprofitabilităţii.

Producătorii de vin au resimţit încă din 2009 reducereaconsumului când piaţa s-a contractat cu aproximativ 10%, iarconsumatorii au migrat în mare parte către produsele ieftine.Tendinţa va fi şi mai accentuată în acest an. "Estimez căaproximativ 90% din consumatori, mai puţin cei din segmentulpremium, care accesează produse de peste 50 de lei, vor fiafectaţi. Dar cel mai mare impact va fi cel psihologic, care faceca de 4-5 săptămâni, de când se tot discută despre măsurileanticriză, consumul să stagneze, consumatorii renunţând laprodusele ce nu sunt stringente", a spus Ciprian Roşca, directorcomercial al Cramele Recaş.

Ce se gândesc producătorii de vin să facă în această situaţie?Majoritatea spun că vor încerca să menţină preţurile la nivelulactual sau să absoarbă cât mai mult din majorarea TVA. "Ne vomconcentra mai mult asupra costurilor şi vom lua măsuri de diminuarea cheltuielilor precum reducerea costurilor cu utilităţile la unconsum optim, renegocierea contractelor cu distribuitorii,respectiv lanţurile de magazine de tip hipermarket saucash&carry", a spus Dan Muntean director general al CrameleHalewood. Reprezentanţii altor companii sunt de părere că legea pepiaţă o vor face promoţiile şi va fi o presiune mult mai mare dinpartea retailerilor pentru a obţine astfel de promoţii de laproducători. "Într-o piaţă ce se va contracta va câştiga cel careva şti să "culeagă" cât mai mult, inclusiv de la concurenţă.Probabil presiunea de la marii jucători key account va fi şi maimare pentru a acorda promoţii, iar acest lucru va lovi în retailultradiţional. Vom "administra" cu grijă nivelul promoţiilor astfelîncât această balanţă să fie cât mai echilibrată", a spus CiprianRoşca de la Recaş.

În aceste condiţii se va încumeta cineva să ridice preţul?"Având în vedere suprapunerea acestei măsuri peste cele două lunide vacanţe, două luni în care vânzările scădeau în mod«tradiţional» , iulie şi august, analizăm posibilitatea de a acordaun discount suplimentar de 4,2% astfel încât preţul final larevânzător să nu fie modificat."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO