Companii

Producatorii incearca cu disperare sa atraga clienti: "Rabla" ajunge la drujbe si la scaune

Producatorii incearca cu disperare sa atraga clienti: "Rabla" ajunge la drujbe si la scaune
15.10.2009, 00:00 546

Producatorul de motoutilaje Andreas Stihl Motounelte, subsidiaralocala a grupului german Stihl, cu afaceri anuale de 2,1 mld. euro,deruleaza in perioada 15 septembrie-30 noiembrie un program princare cei care vor aduce un motoferastrau (drujba) vechi va primi oreducere de 200 de lei pentru unul nou.

In conditiile in care costul unui motoferastrau variaza intre1.000 si 2.000 de lei, reducerea va fi de circa 10-20% laachizitionarea unui motoferastrau nou.

"Pe de o parte, este o metoda foarte buna de a inlocuimotoferastraiele vechi de la posesori, care sunt poluante si nicinu indeplinesc toate normele de securitate. Pe de alta parte,incercam astfel sa incurajam oamenii sa apeleze la utilaje noi(...) si este un mod de a ne fideliza clientii", afirma Ioan Mezei,directorul general al Andreas Stihl Motounelte

Compania a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 28 mil. eurosi estimeaza pentru acest an mentinerea la acelasi nivel.

Motoferastraiele cu motor pe benzina primite in cadrul acesteioferte pot fi de orice marca sau provenienta, indiferent de stareade functionare a acestora, singura conditie este ca utilajele saincluda toate partile componente - unitate motor, sina si lant.

Tinta de 1,000 de scaune prin buy back

Pe de alta parte, producatorul de mobilier de birou GreenForestdin Timisoara estimeaza un volum de vanzari de 1.000 de scaune incadrul programului de tip buy back "Schimba scaunul".

In cadrul acestui program, compania ofera 61 de lei (fara TVA)pentru orice scaun adus la achizitia unui model Point 70, cel maivandut model al Greenforest anii trecuti. Scaunul are in urmareducerii un pret de 247 lei (fara TVA).

Programul companiei se deruleaza timp de doua luni.

Producatorii de mobila si de utilaje de constructii se alaturain acest fel altor companii din mai multe industrii care auderulare programe de tip "Rabla" inspirate din auto. Cel mai recentnume este cel al retelei de magazine care comercializeaza articoledin jeans Lee Cooper. In urma acestui program Lee Cooper spera saobtina o crestere de 50% a vanzarilor fata de o luna obisnuita.

Pe segmentul de incaltaminte Base Team a spart gheata in 2008 cuastfel de proiecte. Intersport a venit cu o campanie de tip "Rabla"la jumatatea acestui an.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, GreenForest a avutanul trecut o cifra de afaceri de 5 mil. euro si un profit de 0,3mil. euro.

"Vanzarile pe primele noua luni au fost de circa 2 milioane deeuro, fiind in continuare o valoare mai redusa decat in aceeasiperioada din 2008. Partea pozitiva a situatiei a fost reprezentatade faptul ca dupa ce in primele sase luni ale anului 2009 a existatun trend puternic descrescator al vanzarilor, incepand dintrimestrul al treilea a existat o schimbare de trend, in sensulrevigorarii volumului de vanzari", a spus Sebastian Capotescu,marketing manager al GreenForest.

Pentru ultimul trimestru al anului, valoarea vanzarilor ar urmasa ajunga la 1,5 mil. euro, nivel asemanator cu cel din perioadasimilara a lui 2008.

Modelul "Rabla" din auto

  • Programul "Rabla" a fost adoptat de mai multi ani in industriaauto, clientii primind o prima de 3.800 de lei in acest an pentru arenunta la masinile vechi si a cumpara un autoturism nou, in scopulinnoirii parcului auto.
  • Scaderea vanzarilor in acest an ca urmare a reducerii bugetelorconsumatorilor a determinat o serie de companii din industriiextrem de variate sa initieze programe de tip "Rabla" pentru aredresa vanzarile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO