Companii

Producatorul Angelli aloca peste 1 mil. euro pentru promovare

11.04.2005, 14:18 71

Astese Production, compania care produce si comercializeaza pe piata romaneasca vinurile spumoase Angelli, va aloca anul acesta peste un milion de euro pentru promovarea marcilor existente si a unor noi produse care urmeaza sa fie lansate, a declarat Marius Obritenschi, directorul de marketing al firmei.

"Portofoliul nostru de produse va fi completat cu o serie de marci de vin spumant ale companiilor internationale care fac parte - ca si noi - din grupul Henkell&Sohnlein", a mai spus Obritenschi.

Pentru acest an conducerea Astese estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, crestere similara cu cea inregistrata anul trecut cand vanzarile au depasit 11 milioane de euro.

Planurile de investitii pe 2005 ale companiei sunt orientate catre extinderea si modernizarea capacitatilor de productie si catre dezvoltarea retelelor de clienti.

"Compania noastra este intr-un continuu proces de dezvoltare, intentionam sa extindem actuala capacitate de productie si de asemenea vom investi in imbunatatirea resurselor umane", a mai declarat Obritenschi.

Pe langa produsele cunoscute, incepand cu 2004 portofoliul de produse al firmei Astese a fost imbunatatit cu cateva marci noi.

"Am lansat pe piata romaneasca marcile germane de vin spumant Henkell Trocken, Sohnlein Brilliant, Deinhart, Ruttgers, precum si marca franceza de sampanie Alfred Gratien. Marcile unguresti de vin spumant Torley Charmant Doux, Torley Talisman, Torley Rose au fost de asemenea introduse de noi pe piata din Romania", a mai spus Marius Obritenschi.

Distributia produselor companiei Astese Production este asigurata de 100 de companii specializate si peste 600 de agenti, conducerea firmei declarand ca in Romania exista peste 40.000 de puncte de vanzare active.

Potrivit oficialitatilor companiei, capacitatea de productie este de peste 25 de milioane de sticle anual.

"Momentan producem sub capacitate deoarece capacitatea de absorbtie a consumului national este mult sub potentialul de productie. O solutie la aceasta problema ar fi si marirea ponderii exportului, care pana acum s-a realizat doar sporadic si doar in tari ca Serbia sau Bulgaria", a mai declarat Obritenschi.

Astese a luat fiinta in 1994 avand ca obiect de activitate producerea, depozitarea si comercializarea bauturilor alcoolice, iar la sfarsitul anului 2003 a devenit parte integranta a concernului german Henkell&Sohnlein, unul dintre cei mai importanti producatori de vin spumant din lume. In prezent compania are 90 de angajati.

Conducerea Astese estimeaza o cota de piata de peste 50% pentru vinurile spumante, iar principalul competitor pe segmentul de vinuri spumante ramane Karom Drinks (detinuta de producatorul german de spumante Schloss Wachenheim), producatorul marcilor Faber si Zarea.

In ciuda faptului ca are inca o valoare anuala destul de mica - de doar 10 milioane de euro -, piata vinurilor spumante si spumoase a atras investitori de calibru, acestia mizand pe cresterea consumului in perioada de dupa aderarea Romaniei la UE. transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO