Companii

Producatorul Camel raporteaza afaceri in crestere, desi volumele au scazut cu 8,5%

30.05.2007, 18:01 22

Compania Japan Tobacco International (JTI), unul dintre principalii jucatori de pe piata locala a tigaretelor, a inregistrat in primul trimestru din acest an o crestere de 26,5% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care volumul tigarilor vandute a scazut in aceeasi perioada cu 8,5%.
Tendinta de scadere a volumelor a inceput sa fie vizibila anul trecut, odata cu majorarea preturilor la tigari. JTI a inregistrat anul trecut o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la 270 de milioane de euro (950,6 mil lei), potrivit informatiilor preliminare ale companiei.
"Anul trecut, preturile tigaretelor au inregistrat cresteri record, de peste 30%, ca urmare a cresterii accizei, in care s-a consolidat si taxa pe viciu. Astfel, preturile la tigarile mai ieftine au crescut mai mult decat cele din segmentele superioare ale pietei, iar diferenta dintre segmente s-a redus. Ca urmare, au scazut volumele legale si a crescut contrabanda", a spus Martin Southgate, genaral manager& vice-president al JTI Romania.
La sfarsitul anului 2006, contrabanda ajunsese la 15% din total piata, in conditiile in care in 2005 nivelul contrabandei era de 5% din totalul pietei, potrivit reprezentantilor JTI.
"Acest nivel s-ar putea tripla in urmatorii ani daca Guvernul nu ia masurile necesare de stopare a extinderii acestui fenomen", a spus Southgate.
Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Nielsen, citat de JTI, pe segmentul de retail intreaga piata a crescut anul trecut cu 14-15% in valoare, in timp ce volumele vandute au scazut cu 9-10%.
Portofoliul JTI include marcile Camel si Salem, pe segmentul premium, iar pe segmentul inferior de pret compania este prezenta cu marci precum More, Winchester si Monte Carlo.
"Avem o evolutie ascendenta si pe segmentul mediu, datorita Winston", a precizat Southgate. In studiul realizat de AC Nielsen pe segmentul de retail, Winston ocupa locul sapte in topul celor mai vandute tigari atat ca volum, cat si ca valoare, la un loc distanta in favoarea Winchester-ului, la nivelul anului trecut.
"Produsele din segmentele medium si premium, precum si cele LTN (low tar nicotine, lights - n. red.) au cele mai dinamice cresteri", a mai afirmat general managerul JTI Romania.
Pe de alta parte, vanzarile companiei vor continua sa fie afectate de cresterea mai mare a preturilor pe segmentele base si value, potrivit reprezentantilor JTI. "Preturile vor creste din nou ca urmare a maririi accizelor. Urmatoarea crestere a accizei se va produce la 1 iulie 2007, cand nivelul va atinge 41,5 euro pe mia de tigarete", a mai spus reprezentatul JTI.
Incepand cu acest an companiile producatoare de tigarete au introdus avertismente scrise pe pachete, pentru care JTI a cheltuit peste jumatate de milioan de dolari.
"Peste jumatate de milion de dolari a fost lansarea proiectului in sine, la care se adauga influentele din costurile de productie'', a precizat Sothgate. Tododata, companiile nu mai pot apela la publicitatea outdoor pentru
a-si promova produsele.
"Ne raman ca posibilitati de comunicare promovarea la punctele de vanzare, promotiile, insert-urile, onsert-urile, precum si marketingul direct", a precizat Southgate. In acelasi timp, bugetul de promovare al companiei va ramane relativ constant comparativ cu anii trecuti.
Pe piata locala a tutunului mai activeaza British American Tobacco si Philip Morris care, alaturi de JTI, detin circa 90% dintr-o piata evaluata la 1,4 miliarde de euro. JTI a achizitionat anul trecut, la nivel mondial, compania Gallaher, a carei filiala pe piata romaneasca detine circa 5% din piata la nivelul lunii aprilie, potrivit JTI, care citeaza un studiu AC Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO