Companii

Producatorul de baterii Rombat Bistrita are program de investitii de 5,5 mil. euro

05.03.2007, 17:55 80

Compania Rombat din Bistrita, principalul producator autohton de baterii pentru autoturisme, si-a bugetat pentru acest an investitii de aproximativ 5,5 mil. euro pentru dezvoltarea capacitatilor de injectie mase plastice, dar si pentru extinderea facilitatilor de recuperare a plumbului din bateriile uzate. "In urma acestor investitii, vom produce o mare parte din masele plastice necesare bateriei auto, doar o mica parte din cantitatea de care avem nevoie urmand sa fie din import", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Repede, director general Rombat.
Anul trecut, Rombat a avut un program de investitii de aproximativ 3 mil. euro, orientat in principal spre extinderea capacitatilor de productie si modernizarea retelei de distributie. Potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii companiei, dupa privatizarea din 1990, in fabrica din Bistrita s-au investit peste 9,2 mil. euro in procesul de retehnologizare.
Compania Rombat este furnizor traditional pentru Dacia Logan, in 2005, investind aproximativ 2 mil. euro in tehnologii pentru noile modele de baterii, cu aliaj din plumb - calciu, baterii ce sunt folosite si la noul model Logan, pe motorina. Compania Rombat livreaza anual catre Dacia-Renault aproximativ 15% din totalul productiei in bucati.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 36,6 mil. euro, in crestere cu 11,8% fata de valoarea realizata anul trecut, cand acest indicator s-a cifrat la aproximativ 32,3 mil. euro. "Realizarea estimarilor pentru acest an depinde mai ales de stabilitatea pretului si de accesibilitatea plumbului ca materie prima", a precizat Ioan Repede.
Potrivit acestuia, in 2006, cea mai importanta evolutie a cifrei de afaceri a fost inregistrata in a doua parte a anului, cand acest indicator a inregistrat o crestere de aproximativ 45%, fata de prima parte a anului trecut, cand cifra de afaceri a crescut cu cel mult 16,47%. In plus, anul trecut compania a inregistrat cresteri de pana la 50% la vanzarile externe.
Conform datelor furnizate de conducerea companiei, in 2006, exporturile au reprezentat aproximativ 25% din cifra de afaceri a companiei, principalele destinatii externe fiind Franta, Portugalia, Belgia, Algeria, Republica Moldova, Bulgaria si Grecia.
"Evolutia inregistrata la export nu a fost o consecinta a colaborarii Rombat cu Dacia-Renault, ci ca urmare a cresterii cererilor din partea altor producatori europeni de automobile", a precizat directorul general Rombat.
Pe langa segmentul OEM (prima dotare), compania activeaza si pe piata bateriilor de inlocuire, unde, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii firmei, detine o cota de 60%. In 2003, compania Rombat a demarat un plan de diversificare a activitatii, care in 2005 s-a concretizat in construirea unei reprezentante pentru autoturismele Volkswagen. Acesta a fost cel de-al doilea proiect de dezvoltare a domeniilor de activitate, dupa ce in 2003 firma Rombat a deschis un depozit pentru materiale de constructii. Numarul total de angajati este de aproximativ 522 de persoane.
Compania produce cinci marci de baterii (Tornado, Pilot, Cyclon-Calciu Magma si Terra), destinate atat atutomobilelor, autocamioanelor, cat si locomotivelor. Industria romaneasca de subansambluri auto a atras in ultimii ani investitii de ordinul sutelor de mil. euro, pe masura ce producatorii vest-europeni de componente sunt constransi sa caute noi modalitati de a-si reduce costurile de productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO