Compania Teletext din Ialomiţa, care produce iaurturi, smântână, brânzeturi şi lapte de consum sub brandul Diami într-o fabrică ridicată în 1996 cu fonduri europene în Slobozia (judeţul Ialomiţa), a ajuns la o cifră de afaceri de 63,5 milioane de lei anul trecut, înregistrând o creştere de 25% comparativ cu anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Totodată, compania şi-a majorat profitul cu 23%, la 5,7 milioane de lei.
„Avem cerere pentru lactate, iar piaţa este stabilă“, spune Mitru Crişan, proprietarul Teletext, un antreprenor trecut de 60 de ani, cu experienţă în industria alimentară. El a construit afacerea în urmă cu mai bine de două decenii, cu ajutorul fondurilor europene, un business care a ajuns acum la 151 de angajaţi, o fabrică de lactate cu o capacitate de procesare de peste 1 milion de litri de lapte lunar, o fermă cu circa 1.400 de vaci şi 1.300 de hectare de teren arabil.
Compania are lanţul de producţie integrat, de la furaje până la produsele lactate care ies pe poarta fabricii. Produsele sunt distribuite direct în judeţul Ialomiţa şi judeţele limitrofe, dar se găsesc şi în majoritatea reţelelor de magazine cu mărci private.
Cei mai mari jucători de pe piaţă sunt Lactalis, Danone, Olympus, Hochland şi FrieslandCampina, companii cu acţionariat străin, ce au împreună peste 60% din cifra de afaceri generată de sectorul lactatelor, estimată la peste 5 miliarde de lei.