Companii

Produsele decorative urca afacerile Azur cu 21%

Produsele decorative urca afacerile Azur cu 21%
06.02.2007, 17:46 20

Compania Azur, producator de vopsele, subsidiara a ICC Industrie INC New York, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 13,8 milioane de euro, valoarea reprezentand o crestere de 21% fata de 2006.
"Pentru anul acesta ne-am propus sa crestem pe piata produselor decorative. Anul trecut am lansat mai multe produse destinate acestor segmente, iar in 2007 vom pune accent pe consolidarea lor, ceea ce ne va aduce implicit o crestere", a declarat pentru ZF Transilvania Eugen Niculescu, marketing manager la Azur Timisoara.
Potrivit acestuia, anul 2007 reprezinta pentru Azur o provocare, in conditiile in care normele europene pentru constructii sunt dure. "Anul acesta vor fi modificari pe piata, impuse de noile reglementari legislative. In plus, noi jucatori din granitele Uniunii Europene isi fac aparitia pe piata si investesc foarte mult in promovare. In aceste conditii suntem obligati sa tinem pasul cu cresterea prognozata si sa ne marim cota de piata intr-un ritm acceptabil", a precizat Eugen Niculescu.
In ultimii ani firma din Timisoara a inregistrat o evolutie constanta, determinata in principal de cresterea vanzarilor pe piata externa. Astfel, daca in 2003, exporturile Azur reprezentau doar 15% din totalul productiei, anul trecut exportul a atins valoarea de 2,7 milioane de euro, adica 24% din totalul cifrei de afaceri.
"Principalul obiectiv pentru acest an vizeaza extinderea pietei externe cu aproximativ 8% si cresterea cotei de distributie", a mai spus Niculescu. Potrivit acestuia, produsele Azur sunt prezente pe pietele din Germania, Franta, Ungaria, Serbia si Israel.
Din 1999 la Azur Timisoara s-au investit aproximativ 7 milioane de euro cu scopul imbunatatirii aspectelor tehnologice si a know-how-ului, dar si pentru resurse umane si protectia mediului. Anul trecut compania a investit aproximativ 170.000 de euro in dezvoltarea capacitatilor de productie pentru vopselele lavabile.
Adresandu-se in special producatorilor de mobila si firmelor din domeniul constructiilor civile si industriale, firma Azur isi imparte cei mai importanti clienti intre producatorii interni si externi de poliesteri armati cu fibra de sticla, producatorii de anvelope de cauciuc si cei de mobila. "Cei mai noi colaboratori ai companiei sunt firmele care activeaza pe piata de tigle, iar in acest scop am lansat anul trecut primele produse sub brandul profesional Qtec. Aceasta piata este foarte importanta pentru noi, de aceea estimam ca produsele Azur, pe acest segment vor inregistra cresteri semnificative", a precizat directorul de marketing al Azur.
Compania Azur si-a inceput activitatea in 1844 la Timisoara, ca un atelier in care se fabricau lumanari, in 1999 ICC Industrie INC NY cumpara de la FPS pachetul majoritar de 86,7% dintre actiuni, restul de 13,3% fiind detinute de persoane fizice si juridice.
Piata de lacuri si vopsele a ajuns anul trecut la vanzari de circa 170-180 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori fiind Policolor, Kober, Dufa, Modeco, Dyo sau Azur.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO