Companii

Profitul Braiconf creste o data cu vanzarile

26.08.2004, 00:00 32

Producatorul de textile Braiconf Braila a inregistrat in primele sase luni ale anului cu o crestere de 17% a vanzarilor care au ajuns la 6,3 milioane de euro. Profitul net al Braiconf a crescut in acelasi ritm, ajunand la 46 miliarde de lei 1,1 milioane de euro.
Compania este cunoscuta pe piata ca producator de camasi barbatesti, insa Braiconf mai produce si confectii pentru femei.
"Rezultatele de pe primele sase luni ne garanteaza indeplinirea obiectivelor pe care ni le-am propus pentru acest an," spune Anica Nisioi, directorul general al Braiconf. Compania a depasit cu aproape o treime prevederile bugetului de venituri si cheltuieli  pe primul semestru. Bugetul Braiconf pe intregul an prevede un profit net de 60 miliarde de lei.
Cresterea vanzarilor s-a produs pe fondul unei cresteri cu 20% a exporturilor companiei care au fost predominante in cifra de afaceri a companiei ultimii ani. Braiconf a inceput in ultimii ai sa renunte treptat la exporturile in lohn. "Noi nu mai lucram numai in lohn. Serviciile pe care le oferim acum clientilor externi sunt mult mai complexe decat cele din urma cu cativa ani," spune Anica Nisioi. Ea a mai adaugat ca formele occidentale de textile au inceput sa se bazeze tot mai mult si pe externalizarea serviciilor, alaturi de transferul productiei in strainatate in sistem lohn. Serviciile din industria textilelor se refera principal la ambalaje sau documentatii tehice.
Incepand din 2005 taxele vamale aplicate in comertul cu produse textile vor inregistra o scadere semnificativa la nivel mondial in conformitate cu tratatele semnate la nivelul Organizatiei Mondiale a Comertului. Reducerea tarifelor vamale va avantaja in principal producatorii din tarile cu un cost redus al fortei de munca, printre care se numara producatorii din Asia. "In prezent incercam sa localizam noi clienti pentru a putea face fata liberalizarii comertului cu textile care va avea loc incepand cu 2005,"  spune Nisioi.  Compania se afla in prezent in negocieri pentru acoperirea cu comenzi a capacitatii de productie pentru sezonul primavara - vara 2005.
Printre clientii producatorului brailean de camasi s-au regasit in ultimii ani nume importante in domeniul confectiilor din Europa, precum Kenzo, Givenchy, Rocha, Scerer, Versace Sport, Marella, Sisley, Cerutti, Gianfranco Ferre, Valentino, Benetton sau Stefanel. Compania a pierdut anul trecut colaborarea cu FILA Sport Spa, dupa schimbarea structurii actionariatului acesteia.
Actiunile Braiconf sunt printre cele mai active de la Bursa Electronica RASDAQ, inregistrand de la inceputul anului o crestere de 77%. Ca majoritatea societatilor detinute de salariati a avut o politica stabila de repartizare a unei parti semnificative a profitului pentru plata de dividende pentru actionari. Unii dintre investitori sunt atrasi de structura actionariatului, unde Asociatia Salariatilor detin 40% din actiuni, iar doua fonduri de investitii, Tidal Wave si Romanian Reconstruction detin cate 10%. In plus datorita posibilei dizolvari a Asociatiei Salariatilor societatea ar putea fi vizata de un investitor strategic in urmatorii ani.
Directorul Braiconf spune ca in urmatoarele saptamani se va hotari ce se va intampla cu Asociatia Salariatilor dupa ce acesta va plati ultima rata pentru actiunile pe care le detine. "In luna august avem de platit ultima rata din contractul de privatizare. Contractul de asociere al PAS-ului mai are o durata de inca doi ani. Dupa ce se vor termina concediile ne vom intalni si vom vedea ce vom  face," spune directorul companiei. Ultima tranzactie de ieri cu actiuni Braiconf s-a realizat la 60.000 lei/actiune, pret la care valoarea de piata a companiei este de 11,2 milioane de euro.
vlad.nicolaescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO