Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods înRomânia a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, încheiatîn aprilie, de la 35 mil. dolari în anul anterior la 9,2 mil.dolari, din cauza încheierii unui program guvernamental desubvenţii.
Valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească aurcat cu 9%, de la 182,4 mil. dolari la 199 mil. dolari, potrivitraportului financiar al Smithfield.
Grupul a primit subvenţii guvernamentale mai mici cu 32,2 mil.dolari în anul fiscal încheiat în aprilie, faţă de precedentele12 luni, din cauza încheierii programului guvernamental.Smithfield nu se aşteaptă ca operaţiunile din România săînregistreze profit în anul fiscal actual, început în mai.
"În România, operaţiunile noastre de procesare a cărnii seconfruntă cu dificultăţi generate de economia slabă şi cerereascăzută. Ca urmare, nu ne aşteptăm ca operaţiunile de procesare acărnii din România, cele mai mici din cadrul divizieiinternaţionale, să fie profitabile în anul fiscal 2012", se aratăîn raport.
Volumul vânzărilor din România a crescut cu 22% în intervalulanalizat, în timp ce preţul mediu de vânzare pe carcasă a scăzut cu10%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels