Companii

Proprietarul Elmiplant, profit EBIT de 5 mil. euro

12.03.2008, 16:43 42

Sarantis Romania, filiala locala a distribuitorului elen de cosmetice Sarantis, a raportat un profit EBIT (castigul inainte de deducerea taxelor si impozitelor) de 5,11 mil. euro anul trecut, in crestere cu peste 33% fata de 2006, cand inregistra un profit EBIT de 3,8 mil. euro.
Cifra de afaceri a companiei a depasit anul trecut 39 mil. euro, iar pentru 2008 producatorul de cosmetice si-a bugetat un rulaj de 52,3 mil. euro, 10% reprezentand contributia marcii Elmiplant, care face parte din portofoliul companiei.
Anul trecut grupul elen a preluat prin intermediul diviziei locale brandul Elmiplant al producatorului roman de cosmetice Elmi Prodfarm, valoarea tranzactiei ajungand la aproximativ 6,5 mil. euro. Conducerea companiei anunta anterior ca rata de crestere a cifrei de afaceri a Sarantis va fi de 20%, in timp ce Elmi Prodfarm va avea o crestere de 45%. Elmi Prodfarm a raportat in 2007 o cifra de afaceri de 3,8 mil. euro si un profit de aproape un milion de euro.
La nivelul intregului grup, cifra de afaceri a ajuns in 2007 la 241,5 mil. euro, in crestere cu 12% fata de anul anterior, cea mai mare crestere fiind inregistrata de segmentul de cosmetice si parfumuri, unde vanzarile s-au majorat cu 20,3%, la 105 mil. euro. O alta crestere semnificativa s-a realizat pe segmentul produselor de ingrijire a locuintei, unde vanzarile au ajuns la 97 mil. euro, in crestere cu 16,9% fata de anul anterior.
Pana in prezent, Sarantis Grecia avea in portofoliul de produse parfumurile BU, C-THRU, STR8 si produse pentru ingrijirea locuintei, cum ar fi Afroso sau Fino, care contribuiau cu 46% din vanzarile companiei, restul de 54% fiind aportul gamelor de produse provenite de la furnizori, printre care Johnson&Johnson, Georgia-Pacific sau A. Puig. Prin intermediul brandului Elmiplant, Sarantis a intrat deja si pe segmentul cosmeticelor si si-a consolidat pozitia pe piata cremelor de fata si de corp.
Pe piata locala a cosmeticelor sunt prezenti jucatori ca Avon, Oriflame sau Nivea, in timp ce pe segmentul produselor de ingrijire a locuintei Sarantis are competitori precum Procter&Gamble, Interstar sau Safilar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO