Companii

PwC: 4 din 5 directori generali se concentrează pe profitabilitatea pe termen lung

PwC: 4 din 5 directori generali se concentrează pe...

Autor: Departament Economic

08.06.2016, 00:00 137

Astfel, 72% dintre directorii generali din România declară că scopul companiilor pe care le conduc este să creeze valoare pentru toate părţile interesate, nu doar pentru acţionari, iar 79% spun că se concentrează mai mult pe profitabilitatea pe termen lung decât pe cea imediată.

Printre părţile interesate, aşa cum sunt definite de raport, se numără clienţii, acţionarii, angajaţii, competitorii, comunitatea locală în care companiile acţionează, mass-media, organizaţiile non-guvernamentale, instituţiile guvernamentale şi cele de reglementare.

De asemenea, majoritatea directorilor cred că angajaţii cu abilităţi cheie preferă să lucreze pentru organizaţii ale căror valori coincid cu ale lor (54%), în vreme ce 44% dintre respondenţi consideră că talentele cheie se orientează mai degrabă către angajatorii care oferă pachetele salariale cele mai competitive.

Un procent de 77% dintre CEO anticipează că progresele tehnologice vor transformă semnificativ în următorii 5 ani aşteptările pe care părţile interesate le au de la companii. Pe de altă parte, organizaţiile folosesc o paletă tot mai largă de tehnologii digitale ca instrument de comunicare, relaţionare si creştere a gradului de implicare a părţilor interesate - 91% dintre directorii executivi spun că îmbunătăţesc modul în care folosesc tehnologia pentru a înţelege şi satisface cerinţele părţilor interesate.

„Aflate sub presiunea schimbărilor tehnologice, care sporesc viteza circulaţiei informaţiei şi expun organizaţiile de afaceri în mod direct presiunilor opiniei publice, companiile sunt într-un punct de inflexiune ce presupune redefinirea modelului de afaceri. Directorii generali ai companiilor din România, în ton cu omologii lor de la nivel global, încep să pună tot mai mult accentul pe crearea de valoare pe termen lung. De altfel, 88% dintre directorii de companii sunt de părere ca în secolul XXI succesul în afaceri va însemna mai mult decât obţinerea profitului financiar. Astfel, sistemul economic actual tinde spre o repunere a eticii de afaceri în centrul preocupărilor unei companii.”, a declarat Ionuţ Simion, Country Managing Partener, PwC România.

Pentru 83% dintre cei intervievaţi forţa de muncă educată, calificată şi flexibilă reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte, iar 73% o menţionează ca fiind un domeniu prioritar în care mediul de afaceri ar trebui sa colaboreze cu autorităţile. 92% dintre ei se concentrează pe respectarea drepturilor angajaţilor şi asigurarea bunăstării forţei de muncă, ca domeniu organizaţional în care doresc sa aducă îmbunătăţiri.

Directorii generali din România declară că investitorii lor sunt interesaţi în mai mare măsură de aspectele etice ale investiţiilor (52%), într-o proporţie chiar mai mare decât omologii lor globali care cred că acţionarii şi investitorii sunt interesaţi mai degrabă de venituri şi creşterea capitalului (58%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO