Companii

PwC: Romania, oportunitate cu limite pentru retailerii internationali

13.10.2004, 00:00 11

Piata romaneasca reprezinta o oportunitate de investitii pentru retailerii internationali, reiese dintr-un studiul al companiei de consulanta PricewaterhouseCoopers.
"Romania, cu limitele din prezent in ceea ce priveste proprietatea si achizitia terenurilor, dar si a disponibilitatii reduse a personalului calificat, a reusit sa ajunga o destinatie pentru oportunitati de retail mici si bine definite", precizeaza studiul PricewaterhouseCoopers.
Studiul determina oportunitatile imediate din sectorul de retail din tari aflate in plin avant, cum este cazul Chinei sau Indiei, dar si a unor tari europene, precum Ungaria, Polonia sau Romania.
"Oportunitati de nisa exista in Romania, Polonia, Cehia, Singapore sau Slovenia in ciuda faptului ca aceste piete sunt deja saturate in ceea ce priveste dimensiunea pietei", sustine studiul citat.
Cele mai bune oportunitati de investitii pe termen scurt sunt reprezentate, potrivit PricewaterhouseCoopers, de catre Turcia, Tailanda sau Ungaria. La polul celalalt pietele precum Chian sau India, desi aflate intr-o puternica expansiune, reprezinta mai degraba tinte de investitii pe termen lung.
Rusia si Indonezia sunt a randul lor piete cu potenial, insa, spune studiul citat, cele doua tari trebuiesc abordate cu prudenta si privite doar ca investitii pe termen lung.
Comertul de tip modern, incluzand aici supermarketuri, hypermarketuri, magazine cash & carry, a atras in ultimii ani investitii de ordinul sutelor de milioane de euro pe piata romaneasca. In prezent, potrivit studiilor realizate de companiile de cercetare de piata, formele moderne de comert au o pondere de 15-17% in totalul cumparaturilor de bunuri de larg consum destinate consumului casnic.
In principalele orase, unde formele de comert sunt mai dezvoltate ponderea acestor magazine in totalul cumparaturilor destinate consumului casnic sunt chiar mai ridicate.
Pe langa jucatorii deja existenti pe piata romaneasca, precum Carrefour, Metro, Delhaize sau Rewe si-au anuntat pentru urmatoarea perioada intrarea si alte nume importante in domeniu din Europa precum Tengelmann sau Lidl & Schwarz.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO