Companii

„Rabla” pune prima frana declinului din auto: martie a fost cea mai buna luna din ultimul semestru

„Rabla” pune prima frana declinului din auto: martie a fost cea mai buna luna din ultimul semestru
14.04.2010, 23:14 38

In martie s-au vandut 10.500 de masini noi, in scadere cuaproximativ 20% fata de aceeasi luna din 2009, potrivit datelorfurnizate ZF de mai multi jucatori din piata, astfel ca in primultrimestru vanzarile de masini s-au plasat in jurul a 18.000 deunitati.

"In primul trimestru al acestui an vanzarile de masini auinregistrat un declin de aproximativ 40% comparativ cu perioadasimilara a anului trecut", a subliniat Catalin Manta, seful marciiChevrolet in cadrul General Motors Romania, importatorul Opel siChevrolet pe piata locala.

In Romania vanzarile Chevrolet au scazut cu 10% in primele treiluni la aproape 610 masini, in contextul in care marca americana aavut un avans de 7% in martie, la 370 de masini, adica la mai multdecat vanzarile cumulate in primele doua luni.

"Cresterea vanzarilor de masini din martie nu este ceva demoment, ci reprezinta un trend ascendent in piata declansat deprogramul de casare", a spus Constantin Stroe, vicepresedinteleAutomobile Dacia, care mai detine si functia de presedinte alAsociatiei Constructorilor de Autombile din Romania (ACAROM). Inprima etapa a programului pentru stimularea innoirii parcului autonational s-au casat aproape 52.300 de masini, de aproape doua orimai multe decat in intreg anul 2009. Pe de alta parte, din celepeste 52.000 de tichete, doar 28.000 au fost pana acum utilizatepentru a se achizitiona aproape 9.500 de masini.

Spre comparatie, anul trecut in prima etapa a programului s-auvandut aproape 12.000 de masini, dar intr-un interval de doua orimai mare.

Din cele aproape 9.500 de dosare autentificate de catreAdministratia Fondului pentru Mediu, aproape 5.000 reprezintadosare pentru achizitia de modele Dacia, 1.350 pentru Opel sauChevrolet si aproape 870 pentru Renault. Dintre acestea insa nutoate se concretizeaza in vanzari, potrivit oficialilor AFM.

In medie, fiecare dintre cei 9.500 de clienti care intentioneazasa achizitioneze un automobil nou a utilizat 3 vouchere, ceea ce vadetermina la finalul programului vanzarea a 36.000 de masini, inconditiile in care pe piata vor fi disponibile 110.000 de voucherenenominale, fata de 32.000 de automobile in 2009.

Vanzarile de masini vor reintra pe un trend ascendent in a douaparte a acestui an, fiind sustinute de programul de casare, precumsi de relansarea creditarii, potrivit lui Brent Valmar, directorulgeneral al Porsche Romania, care mai detine si functia devicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor, inmartie aparand primele semne ca piata revine la normal.

Seful Porsche Romania a subliniat ca in acest an piata autolocala va atinge un nivel de 115.000 de autoturisme si 15.000 decomerciale, volum similar inmatricularilor din 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO